Itt az év első Totalcar-tréningje, már most jelentkezz!

2022.04.16. 11:35

Itt a tavasz, és vele itt a tréningszezon nyitánya! Április 23-án lesz az idei első Totalcar Tréning, amire 90 jól vezetni vágyó autóvezetőt várunk, hogy a berozsdásodott reflexeiket újraélesszék és begyakoroljanak pár olyan technikát, ami egy baleseti szituációban a túlélést jelentheti.

  • Tapadásvesztés. Tapasztald meg, milyen az, amikor az autód alól kirántják az utat. Mindhárom érintett pályát műgyanta fedi, amit folyamatosan locsolgatnak a tréning alatt, szóval sok tapadást ne remélj. Ez a csökkentett súrlódás ad értelmet az egésznek, ez visz bele olyan helyzetekbe, amiből az utakon szerencsére kevés akad. Azt hihetnéd, hogy csúszkálás csak télen van, de a műgyanta abban is segít, hogy biztonságban, viszonylag kis tempó mellett begyakorolhasd a baleset elkerülését, hogy aztán majd az életben nagyobb sebességnél is tudd, mit kell cselekedned.
  • Pályák. Rántották már ki az autód alól a hátsó tengelyt? Itt ki fogják, és ha olyan ügyes vagy, hogy ezután még egyenesbe tudod hozni az autót, kapsz pár vízfüggönyt az utadba, amiket ki kéne kerülni (rántópados pálya). Ez a gyakorlat a stabilitásvesztést tanítja meg neked, amikor durva irányváltáskor kitör az autó feneke. Lesz szlalomgyakorlat is (ABS tesztpálya) és egy 140 méter hosszú, íves lejtőn azt is megtapasztalhatod, milyen amikor ennyire hosszan kell tapadás és nem tapadás határán egyensúlyozni (lejtő- és hegymeneti pálya).

A lebonyolítás

Két rövidebb és egy hosszabb kör lesz most is: a reggeli és a délelőtti tréningek kétórásak, a nagy tréning bő négyórás. Az egyik olcsóbb, a másik drágább. Az egyik hagyományosabb, a másik totalcarosabb, délután a TC csapatának két képviselője is segít a gyakorlatok megtanításában, gyakorlásában. A rövidebben 30-30-30 perc jut minden pályára, a hosszabban egy negyven perces alapozó kör után 35 perced van pályánként, plusz itt van egy mélyebb, egyórás elméleti oktatás is.

Milyen autóval gyere?

Lehetőleg azzal, amivel jársz. Legyen jó a műszaki állapota, fogjon a fék, és ne tolj ki magaddal: ne világító tankolásjelzővel gyere, ne kelljen elmenni a tréningről tankolni.  Amúgy nincs szükség bivalyerős szuperautókra, csak legyenek üzembiztosak, ne röpködjön egy behajított mélyláda, rekesz sör a vagy más a csomagtartóban. Az sem szempont, hogy legyen blokkolásgátlós, ESP-s a fékrendszer, instruktoraink ez esetben is elmondják a feladatok végrehajtásának a módját, természetesen az autó adottságaihoz igazítva. Nem kell újnak lennie a gumiknak, de futófelületük mindenképp legyen a megfelelő profilmélységű.


Helyszín

A Hungaroring belterületén, a pályán belül működő Groupama Tanpálya. Találkozó a Hungaroring főbejáratánál, a parkolóban. Praktikus tipp: ha navigációval jössz, a főbejáratot add meg célpontként.

Árak

A reggeli és délelőtti, rövid tréningek ára 18 975 forint, a délutáni TotalDrive Exkluzív tréning pedig 44 275 forint.

Jelentkeznél? IDE KATTINTVA megteheted

Fontos: a jelentkezési URL megváltozott, vagyis ne a régi jelentkezési felületre menj megszokásból, hanem mindenképp a linkre kattints. Ott meglátod totalcaros tréningeket,  ide („Információ és jelentkezés") kattintva jutsz a három külön alkalomhoz (itt lejjebb látod az eléd táruló képet), ezekből válaszd ki azt, amelyiket szeretnéd. Számítógépen egyszerűbb, mert mindhármat látod, MOBILON VISZONT JOBBRA-BALRA TUDSZ LAPOZNI A TRÉNINGEK KÖZÖTT, majd a Foglalás gombra kattintva tudsz jelentkezni és fizetni. Szeretettel várunk, hogy jobb autóvezetővé válj!