Miért így gyártja az Audi a gombokat?

2012.07.17. 16:46

Igazából nem az a baj, hogy így készül, hanem az, hogy lekopik a festék. Az összes Audiban. Ettől még érdekes a technológia mindenkinek, aki nem ismeri. Íme, Zsolttól:

Feladó: Zsolt

Tárgy: Drága vs. prémium, nyolc évesen

Dátum: 2012. július 17. 13:42:29 CEST

Címzett: Totalcar

A tesztben elhangzik egy kérdés:

"De eleinte nem ezen töri az ember a fejét, hanem azon, hogy az Audi vajon miért úgy gyártja le a fekete gombokat, hogy megcsinálja fehérbõl, és a felszínét bevonja fekete mûanyaggal?"

Amennyiben ez költõi és tudjátok az okát, ne olvassatok tovább!

Ha tényleg nem tudnátok:
Azok a gombok készülnek így, amelyeknek kivilágított szimbólummal kell rendelkezni. Nyilván erõs vevői igény van arra, hogy a kapcsolókat sötétben is megtalálja a vezetõ az adott márkára jellemző színű (narancs, vörös, fehér, stb...) szimbólum kivilágítás segítségével.

Létezik több megoldás is, de talán ez az egyik legrugalmasabban alkalmazható: A gombokat fehér fényáteresztő műanyagból gyártják (jellemzõen polikarbonát), majd fekete (vagy egyéb a beltér színéhez illeszkedõ színû) lakkréteggel vonják be. A kívánt szimbólumot pedig úgy alakítják ki, hogy lézerrel elgõzölögtetik a felhordott lakkot. Így a szimbólum világítás nélkül fehér lesz, mivel átereszti a fényt, hátulról ki lehet világítani.

Számos beszállító gyárt ilyen festéket. Lehet, hogy az adott évjáratnál egy új beszállítóra váltottak, vagy mondjuk oldószeres lakkról vízbázisúra és ez okozta az idõ elõtti elhasználódást.

Tényleg nem tudálékoskodni akartam, csak segíteni. Ha kapcsolós témában van kérdésetek, szívesen segítek. Ebben az iparban dolgozom :-)))

Üdv,
Zsolt