Az öt legőrültebb Prius

2020.03.12. 13:49

Priust 1997 óta gyárt a Toyota, összesen négy generációja jött ki a hibridhajtású autónak az évek során – köztük plug-in, és hétüléses Prius+ változatok is. Az alacsony fogyasztásáról híres autó több díjat is kapott a piacra dobása óta2007-ben Amerikában beválogatták a legtisztább személyautók közé, 2018-ban pedig a második legalacsonyabb fogyasztású hibridautónak választották. Nem meglepő, hogy ez az egyik legjobb megoldás, ha gazdaságos autót keres az ember.

Nyilván akármennyi díjat is nyert, ha elmegy egy Prius az utcán, senki nem fordul utána és csodálja. Szerencsére azonban vannak tuningműhelyek, amik ezen segítenek, és olyan változatokat csinálnak belőle, hogy leesik az ember álla – az már más kérdés, hogy a csodálattól vagy a borzalomtól. Az öt legőrültebb G63 AMG után most itt az öt legőrültebb Prius, tessék kapaszkodni!

PriuSRT8

Ezt a változatot az American Racing Headers nevű műhely építette, konkrétan gyorsulási versenyekre. A 150 000 dolláros (átszámítva 47 millió forint) építési költséget figyelembe véve felmerülhet a kérdés, hogy miért pont egy Priusszal akarnak gyorsulási versenyeket nyerni? De ezt inkább hagyjuk figyelmen kívül, mivel úgyse tudnánk megválaszolni.

A másik oldalról viszont valószínűleg ez a legerősebb motorral felszerelt Prius, ami létezik. Egy 6,2 literes, V8-as motortés egy 6 fokozatú váltót szereltek bele, ami normális esetben 700 lóerős Dodge Hellcateket szokott hajtani. Ennek köszönhetően 3,6 másodperc alatt van az autó százon, harmadannyi idő alatt, mint az eredeti modell. Arról nem is beszélve, hogy nehéz neki ellenfelet találni – legalábbis a videó alapján – gyorsulási versenyen. Akármennyire is nevetséges látványt nyújt versenypályán, úgy tűnik, a tulajdonos elérte a célját.

A világ legtakarékosabb Priusa

Ezt a változatot szintén egy második generációs példányból készítették, csakúgy, mint az előzőt. Ha a 800 lóerős verziónál felmerült a kérdés, hogy minek létezik ilyen, itt valószínűleg még inkább. Pedig egyszerű a válasz: még takarékosabbá akarták tenni.

Az egyértelműen látszik, hogy a tulaj, Kim mindent beleadott, időt és pénzt egyaránt nem sajnált a változtatásokra. A légellenállás csökkentése érdekében a kerekeket lefedte, a visszapillantó tükrökből is beszerezte a lehető legkisebbeket, és kitűnő oldalsó szoknyákat is szerelt autójára – ránézésre ponyvából. A legfeltűnőbb újítás egyértelműen a meghosszabbított fara, ami fémből készült, és műanyaggal vonták be. Ezzel a finom kiegészítővel tökéletesítette büszke tulajdonosa Priusa légellenállását. Az, hogy az antennát és ablaktörlőket egyaránt eltávolította az autóról, szinte fel sem tűnik az előzőek mellett.

Kimnek az a célja, hogy 100 felett legyen autója Miles Per Gallon mutatója, azaz egy gallon (3,78 liter) üzemanyaggal több mint 100 mérföldet - azaz 160 kilométert - legyen képes megtenni. Akármilyen meglepő, Kim az extrákkal az előző adatot 60-ra tornázta fel az eredeti 40-ről. Eredményesnek bizonyult a sufnituning.

A katonai verzió

A Black Rifle Coffee Company egy amerikai székhelyű, kávéforgalmazó vállalat, ami volt katonák tulajdonában áll. Így sem teljesen érthető, hogy honnan jött az ötlet, hogy egy M61 Vulcant szereljenek egy autóra. Az meg főleg nem, hogy egy Toyota Priusra. Pedig egyszerű oka van, hogy miért döntöttek a hibrid mellett: mert olcsó. Teljesen logikus.

A gépágyúról annyit érdemes tudni még, hogy amerikai katonai repülőgépeken kezdték el használni több mint 50 éve, és azóta is rengeteg bombázót, illetve vadászgépet szerelnek fel ilyennel. Ja, és egy perc alatt 6600 lövést képes leadni.

A projekt több mint 160 órát vett igénybe, hiszen az autó teljes belterét át kellett alakítani, hogy elférjen a közel 800 kilogrammos fegyver. A hibridségnek köszönhetően azt is meg tudták oldani, hogy a gépágyút elektronikus úton lehessen üzemeltetni. Ezért, és az ára miatt, már teljesen érthető, hogy miért egy Priust választottak harckocsialapnak.

Prius GT

Az APR Racing nevű csapat 2012 óta csinál Priusokból versenyautót a japán Super GT-re, és bár az első évek nehézkesnek bizonyultak az autó megbízhatósága miatt, rengeteg dobogós helyezést értek el a verseny-Priusszal.

A 2016-os verzió különösen durvára sikerült, és nem csak a külseje miatt. Az autó alapja a negyedik generációs modell, bár első ránézésre nem túl sok a hasonlóság az utcai- és a versenymodell között. Az előző évi középmotoros GT300-hoz képest nagy változást jelentett, hogy az új modellbe előre kellett beépíteni a motort, mivel az új szabályozás azt követelte meg, hogy ugyanoda kell beépíteni, ahol a szériamodellben is található. A 3,5 literes, V6-os motor mellett az eredeti villanymotort is megtartották az autóban – semmit sem változtatva az utcai verzióhoz képest. Egyelőre még nem sikerült bajnokságot nyerni Priusszal, de 2012 óta minden évben indulnak a Super GT-n.

Turbódízel Prius

Ezt a modellt tulajdonosa, Ben Schulz már több mint négy éve építi, és még mindig nincs kész. Egy hátsókerék-hajtású, turbódízel Priust.

maxresdefault (4)

Ben – aki egyébként mérnök – nem indokolta meg, hogy honnan támadt ez a fantasztikus, környezetkímélő ötlete, de rendkívül elégedett az autó jelenlegi változatával. Priusa motorját egy négyhengeres, 3,9 literes turbódízelre cserélte, ami 400 lóerőt és 850 Nm-t képes kipréselni magából – az eredti hibrid egyébként 122 lóerőre 142 Nm-re képes. A motorháztető alatt található az óriási turbó, illetve a kipufogócső is, ami szintén elengedhetetlen kelléke az autónak. A Prius innen eregeti a végtelennek tűnő fekete füstfelhőt magából, amit több gyár is megirigyelne. Ben ezt a problémát úgy orvosolta, hogy egy „tiszta dízel” matricát ragasztott autója hátuljára. Zseniális. Annak érdekében, hogy a sok újdonság mind elférjen, kicsit át kellett alakítani az autó műszerfalát és belterét is. lletve, ahogy a videóban is látható, nem is olyan kicsit.

Ha majd egyszer elkészül az autó, Ben a mindennapokban szeretné használni – hiszen így lesz kifizetődő a sok munka és pénz, amit a Priusba fektetett.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.