Legenda elől lopja a show-t a pusztító Yaris

2021.10.15. 12:10

Egészen hihetetlen látvány volt, hogy senki sem állt a csíramentes és működő RX-7-es Mazda nyitott motortere körül. Ellenben két autóval odébb átláthatatlan tömeg üveges tekintettel nézett egy háromhengeres, háromajtós kisautót.

Oké, ez nem az a tipikus városi harcos, hanem egy nagyon kemény homologizációs célszerszám, a Toyota GR Yaris. Igaz, a 260 lóerős, összkerekes autón látszik, hogy csak azért hívják Yarisnak, mert csak néhány alkatrészen osztozik a szelíd verzióval. Ahogy világítanak az orrában a hűtők és áll a kovácsolt BBS felnijein a hátul masszívan kiszélesített bódé, abban minden benne van.

Kicsit én is késtem, mert a kabrió BMW M4-es villámgyors bemutatóját Tatán tartották, így még át kellett verekednem magam a városon, de örülök neki, hogy Gréta, a korábban tüzes menyecske hírében álló, de elektromosként újjászülető Porsche 912E és Karotta még nem futottak be, így van egy kis időm sétálni a sorok között mielőtt elkezdődne a Youtube élőzés.

Lehet, hogy a Maserati Extravaganza maradandó tünete, de az eddigieknél is jobban meglátom ezekben az egyszerű vonalakban a tökéletes arányokat és a szépséget. Hiszen a piros Maserati is tipikus háromdobozos forma, de az olaszok valahogy minden ceruzavonást a tökéletes távolságban ejtettek meg egymástól. Nem sokkal később megjelenik a bézs rongytetős Ferrari Mondial is, amiben hátul keresztben van a V8-as motor, négyszemélyes, világos bézs bőrbelső világít benne és ott van középen a legcsodálatosabb része, a nyitott kulisszás kézi váltó.

Már az előző Parkoló Parádén is kiszúrtam a Phoenix sárga BMW M3 kabriót és most sem tudtam levenni róla a szemem. Egyesek úgy tartják, hogy rendesen bűn belőle SMG váltós kabriót venni, de nekem ez így az egyik kedvenc kombinációm, és mióta megvolt a kupé, azóta bármikor meglátok egy ilyet, szinte hallom az S54B32 kódú 343 lóerős sorhatos csodálatos szívóhangját.

Ezüst színnel még a sokküllős felniket kitöltő hatalmas fékekkel is decens kétüléses a Mercedes SLK 55 AMG. Pedig ez egy viccesen kicsi autó, lehetetlenül nagy motorral és ettől baromi kívánatos lesz hirtelen. Legalább annyira, mint a korai R129-es SL vagy az a kék 124-es kupé a fenti parkolóban.

Hosszan töprengtem rajta, de végül kitaláltam a nagy, fekete négyajtósról is, hogy japán belpiacos Toyota Mark X-ről van szó. Most is alig hiszem el, hogy itthon futottam össze vele, ahogyan megörültem a fehér Honda Prelude-nek és sárga Lotus Evorának. Meg még nagyon sok autónak, nehéz is volt néha tovább sétálni. Legközelebb október 17-én, vasárnap nyílik meg a Hungexpo parkolója a márkafüggetlen autószeretet előtt, Monyó képeivel. Ki ne hagyd!

Ha lemaradtál a 33. Parkoló Parádé élő bejelentkezéséről, akkor most bepótolhatod. Van benne a 120-as Skodától a kiscápa BMW-n át egészen a Hyundai Ioniq 5-ig minden:

Információk a következő Totalcar Parkoló Parádéról!

Köszönjük, hogy eljöttetek! Jövőre veletek ugyanitt!

Parkoló Parádé a Totalcaron

Időkapu a Hungexpón Ladától a Tesláig
Lefotóztuk az összes autót és motort, ami behajtott a Hungexpo kapuján a 34. PP alkalmával. Ha ott voltál, keresd meg a tied, ha nem, akkor nézd meg, miről maradtál le!
Hitbeli kérdések az utakon és a garázsokban
Totalcar Mesterkurzus az autós és motoros hitekről és tévhitekről. Tanulság: a tények sem az ellenségeink.


Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.