Így fest egy Tesla 680 ezer kilométer után

2021.12.27. 17:50

Azt már eddig is tudtuk, hogy megbízhatóság terén a villanyautók jobbak lehetnek a hagyományos motorral szerelt társaiknál: kevesebb alkatrész, kevesebb hibalehetőség, a szoftveres problémákat pedig - ha képes rá az autó - távoli frissítéssel lehet orvosolni. Erre bizonyíték a Braden Carlson youtuber videójában szereplő Tesla Model S 70D, ami óra alapján tizenhétszer kerülhette volna meg a Földet. 

teslasok

Az autó a 680 ezer kilométeres futásteljesítményéhez képest - amit uberezés alatt szedett össze - egészen jó állapotban van: a tulajdonos újonnan vette 2015-ben, ez évi több mint százezer kilométer taxizást jelent. Az egyetlen nagyobb javítás egy garanciális akkumulátorcsere volt 400 ezer megtett kilométer után, mivel ekkorra az eredeti, 386 kilométernyi hatótávból már csak 300 maradt, ez 25 százalékos degradációt jelent.

A korai Teslák híresek voltak a gyatra összeszerelési minőségükről, de ez a videón szereplő példányon nem annyira látszik: a bal hátsó ablak nem nyílik, emellett a központi kijelzőnél kezdett lepattogzani a ragasztó - ez ismert problémája is a típusnak - , ezeken kívül csak apróságok és szokásos belső kopások látszanak az autón.

Egyetlen sokat futott villanyautó alapján persze nem lehet kimondani a fatvát a belső égésű motoros autókra, hisz az akkumulátor-degradáció még mindig létező probléma. Az mindenesetre biztató, hogy egyre több sokat futott példánnyal találkozni az interneten: egy másik, rekorder Model S most jár nagyjából másfél millió kilométernél.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.