2014.08.14. 06:11

A Range Rover volt a legelső mai értelemben vett szabadidő-autó, ahol megpróbálták összehozni egy drága személyautó kényelmét egy terepjáró képességeivel. Az első generációt 26 évig gyártották, és azóta márkává növesztették a típust, de minden ezzel a katonai zöld autóval kezdődött.

Nincs is más különlegessége ennek a háromajtós Range-nek, azon túl, hogy a legelső, és még mindig igazán jó állapotban van, de ennyi nyilván elég is lesz, hogy valaki jó pénzt fizessen rá a londoni Salon Privé árverésén szeptember 4-én. Ráadásul, ami igazán ritka, viszonylag jól követhető az autó pályafutása. Az első széria részeként még 1969 végén gyártották, és már 1970 januárjában, bő fél évvel a premier előtt megkapta az első rendszámát. Az első tulajdonosa egy bizonyos Michael Furlong volt, aki két reklámfilmet forgatott az autóval a Land Rover számára, de még öt évig használta az első Range Rovert.

Később átfényezték aranyszínűre, és egy időre eltűnt szem elől, de az 1990-es években eredeti állapotára restaurálák, méghozzá hat éves kitartó munkával. Az autó egyik értékes tulajdonsága, hogy minden sorszámozott alkatrésze az eredeti: a motorblokk, a váltó, a karosszéria, de még az alumínium géptető is megmaradt. 1997-ben regisztrálták újra, méghozzá az eredeti rendszámával. A ma már legendásnak nevezhető első Range Rover generáció első példánya nagyszerű állapotához képest viszonylag olcsón, 100 ezer fontos kikiáltási áron kerül majd árverésre, és a szakértők szerint aligha adnak majd érte 140 ezer fontnál többet.