Minden részlet, giga galéria az új Mégane RS-ről

2009.10.17. 10:08

Már márciusban, a Genfi Autószalonon kiállították, mi Frankfurtban megtapogattuk, de a Renaultsport egészen mostanáig várt a pontos részletek megjelentetésével. Hölgyeim és uraim, fogadják szeretettel az új Mégane Renaultsport 250-est. Ezzel a modellel válik teljessé az RS paletta, kedvenceink, a Twingo és a Clio mellet.

Jó hír, hogy a Mégane RS-ből is készül Cup változat, a hot hatch kategória keményvonalas rajongói számára, az alapmodellnél vastagabb kanyarstabilizátorokkal, keményebb rugókkal, feszesebb lengéscsillapítókkal. Az önzáró differenciálmű már az alapmodellbe is bekerül, de a rovátkákkal ellátott féktárcsák, a Brembo féknyergek, a 18 collos, szatén-fekete felnik és a rájuk feszített Michelin Pilot Sport 2 abroncsok a Cup kiváltságai.

A sperdiffi az aktuális Méagen RS sorozat ultra hard-core R26.R változatáról származik és a kétliteres turbómotor ezúttal 250 lóerős evoluciójának 3000-es fordulattól érkező, 340 Nm-es nyomatékát igyekszik az első kerekek között megfelelően elosztani. E nyomaték nyolcvan százaléka már 1900-as főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll. A teljesítménynövekedést új turbófeltöltőjének, változó szelepvezérlésének és átdolgozott injektor-térképének köszönheti a négyhengeres motor. Ugyan durván 50 lóerővel gyengébb lesz az aktuális hot hatch király Focus RS öthengeresénél, a Mégane kemény ellenfélnek ígérkezik a kategóriaelsőségért folytatott küzdelemben.

Ugyanazt a függőcsapszeges felfüggesztést használja, mint a Focus RS, és megirigyelve a RevoKnuckle szó sikerét, a Renault is elnevezte a sajátját: PerfoHub. A sztori érdekessége, hogy az olcsó McPherson rugóstagból a dupla keresztlengőkaroshoz hasonló felfüggesztést kreáló rendszer eredetileg Renault tanulmány. Már a most kifutó Mégane RS és az aktuális Clio RS is rendelkezik ilyen megoldással, amelynek elsődleges előnye, hogy csökkenti a hajtási befolyásokat a kormányon, ráadásul javítja a tapadást is. A függőcsapszegnek hála kanyarba bemenet féktávon, és kifelé jövet a kigyorsításkor a motor ereje kevésbé rángatja a kormányt a pilóta kezében.

Kőkemény természete ellenére a Cup Mégane RS tempomattal, nyolc légzsákkal, tolatóradarral és Bluetooth kihangosítással nem lesz csupasz, szegényes felszereltségű autó - Nyugat-Európában. A magyar árakról, felszereltségi szintekről még nincsenek pontos információink, csupán annyit tudunk, hogy a forgalmazás várhatóan az év végén, 2010 elején kezdődik.

A nem Cup, hanem alap Mégane RS még több extrával érkezik, amelyek közül a legfontosabbak a fűtőtt bőrülések, az automatikus lámpák és ablaktörlők, valamint a kétzónás automata klíma. Hosszú lesz az extralista is, itt a legizgalmasabb tétel a Renaultsport Monitor, amely megjeleníti az autó néhány érdekes adatát, többet közt a keresztgyorsulást; köridőt mér, rögzíti a legjobb gyorsulási adatokat, sőt, még az elektromos gázpedál-térkép is állítható rajta. Nekem tetszik.

Az erőátvitelt egy pontosabb és hosszabb áttételezésű hatfokozatú váltóra bízza a Renault. A franciák ígéretei szerint az újdonság 6,2 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás tempóra, köszönhetően az elindulást optimalizáló PowerStart rajtelektronikának. A norma szerinti átlagfogyasztás sokkal kevésbé hihető: 8,4 liter 100 km-en.

Már mindenünk bizsereg, hogy kipróbálhassuk végre - persze nem a norma szerinti fogyasztását.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.