A csőd szélére került a Lada

2009.10.20. 11:07

Az orosz autógyártó egyelőre a bankokkal tárgyal az adósságcsökkentés lehetőségeiről, de ha nem születik megegyezés, a csődvédelem marad az utolsó lehetőség.

ladagyar

Az AvtoVAZ tavaly még némi nyereséggel zárta az évet, az idén viszont több mint 50%-kal estek vissza az eladások, így a vállalat képtelen törleszteni a hiteleit, és még az adók kifizetésével is több milliárd rubeles hátralékban van. Az orosz kormány a részvények 25%-át birtokló Renaulttól várna segítséget, de a franciák érthető módon óvatosak: Carlos Ghosn szerint hajlandók besegíteni a vállalat irányításába, és műszaki együttműködéssel segíteni új, versenyképesebb modellek kifejlesztését, de pénzt nem ígért.

Úgy tudjuk, a Lada vezetői most azt próbálják elérni, hogy a hitelezők elengedjék az adósság egy részét, sőt, újabb 50 milliárd rubel – durván 1,7 milliárd dollár – kölcsönt próbálnak szerezni, hogy finanszírozhassák a működést 2010 második feléig, amikortól a fejlesztés alatt álló újabb termékek bemuattása, és a küszöbön álló tömeges elbocsátások kapcsán már nyereséges működést várnak. A jelenlegi tervekben mintegy 22 ezer állás megszüntetése, és legalább egy Renault alapú új modell bemutatása szerepel. Ha azonban nem sikerül újabb forrásokat szerezni, akkor ezeket a terveket már csődvédelem alatt kell megvalósítani, nehogy a hitelezők széthordják a vállalatot, mielőtt ismét nyereségessé válhatna.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.