Kémfotók az új BMW X3-asról

2010.06.04. 14:53

Nem csak a képek kerültek nyilvánosságra, de jó néhány adat is napvilágot látott a BMW szabadidő-autó következő generációjáról.

Ahogy az X1 méretei alapján sejthető is volt, az új X3-as valamivel fejlebb mászik a modellpalettán. Ez már a méretek változása alapján is egyértelmű: az új modell 83 mm-rel hosszabb, 29-cel szélesebb és 40-nel magasabb lett, sőt, a tengelytáv is megnövekedett másfél centivel. Ennek köszönhetően két centi többletlábtér adódik és 80 literrel 550 literre növekszik a csomagtér térfogata. Ugyanakkor itt már érezhető, hogy a tervezők lényeges szempontnak tekintették a tömeg csökkentését: a második generációs X3-as kiviteltől függően 20–25 kilogrammal lett könnyebb, a méretek növekedése ellenére.

A motorválaszték szintén komolyabbá válik: a benzines változatokba csupa háromliteres hathengeres kerül, turbó nélküli 272, illetve turbós 306 lóerővel. Egyelőre az alapkivitel, a 184 lóerős xDrive20d az egyetlen négyhengeres, kétliteres dízelmotorral, a következő lépcső már ismét hathengeres, 244 lóerős dízelmotort kap. Kezdetben csak összkerékhajtású kiviteleket gyártanak. A hathengeres motorok mindegyikéhez 8 sebességes ZF automata jár, csak a négyhengerest párosítják hatfokozatú Getrag kézi váltóval. Egyelőre kétféle X3-asról tudunk, amelyet a piaci bevezetés után hónapokkal mutatnak csak be: az xDrive23d a két turbófeltöltős, 204 lóerős, kétliteres négyhengeres dízelmotort kapja meg, és lesz egy hibrid hajtású kivitel is, elsősorban az amerikai piac kedvéért.

Az adatok és a fotók is egy félnyilvános eseményről származnak, ahol a legnagyobb autós lapok újságírói próbálhatták ki a nullszéria-példányokat. Ennek köszönhető, hogy az autókon még viszonylag sok az álcafólia, de annyi azért így is kivehető, hogy a többi, viszonylag új BMW-hez hasonlóan itt is jócskán lefogták a tervezők kezét. A jellegzetes, szarvacskás lámpáknak búcsút inthetünk – bár ez talán nem is nagy baj – és nem is nagyon látszanak más jellegzetes részletek. Ezt az autót valószínűleg inkább a márkanévvel és a belső értékeivel próbálják majd eladni és nem a karosszéria merész kialakításával.


Az új X3-as premierjét ősszel tartják a Párizsi Autószalonon, de az az érzésünk, már jóval előbb lerántják a leplet a típusról – talán már a nyár folyamán találkozhatunk az első leplezetlen gyári fotókkal és hivatalos adatokkal.