Megötszörözné eladásait az Alfa Romeo

2010.07.01. 14:32

A márka új igazgatója azt mondja, négy év múlva félmillió autót adnának el éves szinten. Meglehetősen optimista terv, figyelembe véve, hogy mostanság alig lépték át az évi 100 ezer példányt.

Az Alfa Romeo az elmúlt években komoly fejfájást okozott a Fiat vezetésének. A márka gyengén muzsikál, még korábbi önmagához képest is. Az ezredfordulón még bő 200 ezer autó fogyott, de az újabb modellek nem igazán váltak be. A 159-Brera páros GM motorjaival, nagy tömegével és ennek köszönhetően lusta viselkedésével sokat ártott az Alfa arculatának, és a MiTo sem váltotta be a gyártó reményeit. Ráadásul minduntalan elhalasztották a márka észak-amerikai bevezetését, azaz a piac bővítése sem segíthette az eladások növelését.

Harald Wester, az Alfa új igazgatója azonban azt mondja, kiváló típusokat fejleszt a márka, amelyek Európában és Amerikában is sikeresebbé tehetik a márkát, mint bármikor korábban. Már folyik a Giulietta bevezetése, de nem sokkal később érkezik a MiTo ötajtós változata, a 159-est felváltó Giulia szedán és kombi kivitelben, az új Spider, és végül két, alighanem Jeep-alapú szabadidő-autó, egy közepes és egy nagyméretű. Ez utóbbi három modell már az Egyesült Államokban is kapható lesz.

Egyelőre megbecsülni is nehéz, hogy Wester tervei mennyire reálisak, de egyes elemzők azt mondják, a Fiat jelenlegi üzleti gyakorlatát nézve kevéssé valószínű, hogy évi 500 ezer autót adhatna el a márka négy éven belül. Mintegy fél éve felbukkant egy pletyka, amely szerint a Volkswagen megvenné a márkát – hallani olyan véleményeket is, amelyek szerint csak német irányítással tudna ismét magára találni az Alfa Romeo. A VW persze cáfolta, hogy akár csak érdeklődne az olasz márka iránt: azt mondják, a Porsche integrálása és a Suzukival való együttműködés elmélyítése teljesen lefoglalja a cég szabad kapacitását, így ha akarnák se tudnák felvállalni egy újabb autómárka irányításának feladatát.

Kétségtelen, hogy az Alfa sorsa most nagyrészt az új modellek fogadtatásán múlik. Európában is legalább 250–300 ezer autót kellene eladnia a márkának, hogy jelentős nyereséget hozzon a Fiatnak, és az exportpiacokon is sokkal jobban kellene szerepelnie, mint eddig.