Elkészült az új Bentley Continental GT

2010.09.07. 18:13

Erősebb lett a W12-es motor, változott a forma és kényelmesebb a belső tér kialakítása, de mégsem beszélhetünk többről egy alaposabb modellfrissítésnél.

A GT volt az első Bentley, amely már VW-technikára épült, és egyben a gyártó valaha volt legnépszerűbb típusa. Volt olyan év, amikor Crewe-ben nem tudtak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket, ami több ezer autót jelentett évente. Hét év azonban még a luxusautók piacán is soknak számít, így mindenképp hozzá kellett nyúlni a típushoz, ha másért nem is, azért, hogy beletehessék a bemutatása óta általánossá vált műszaki megoldásokat.

A formaterv látszólag nem változott sokat: az arányok maradtak, ahogy a műszaki alapok is, az új tervező, Raul Pires csak néhány részletmegoldáson változtathatott. Így szögletesebb lett a hűtőrács kerete, a motorháztető peremén elsimították az éleket, nagyobbak lettek az alsó légbeömlők, kicserélték a fényszórókat. Az új lámpák közül a belső pár nagyobb, a külső kisebb lett, mint a korábbi változaton, és már mindkét világítótestet LED-ek keretezik. Összességében talán valamivel korszerűbbnek hat az autó így, bár nem valószínű, hogy messziről bárkinek feltűnne a különbség.

A belső térhez valamivel bátrabban nyúltak. A GT kapott korszerű, érintőképernyős integrált fedélzeti rendszert, és módosítottak az ülésein: a biztonsági övet az ülés helyett a karosszériához rögzítik, így vékonyabb lehet az üléstámla, ami mintegy 5 centi többletlábteret eredményez hátul. A változtatások révén 65 kilogrammal könnyebb is lett az autó, ami nagyságrendi változást ugyan nem hoz, de egy kicsi lépés a helyes irányba.

A hatliteres, W12-es turbómotoron is igazítottak egy keveset, így a teljesítménye 560-ról 575 lóerőre nőtt, a csúcsnyomatéka pedig 650 helyett 700 Nm lett. Az eredmény 4,8 helyett 4,4 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra, a 318 km/h-s végsebesség viszont nem változott. Motor fronton azonban nem ez az egyetlen változás: jövő tavaszra elkészül a V8-as változat, amely ugyan valamivel gyengébb lesz, de az ígéretek szerint vagy 40%-kal takarékosabb is. Úgy tudjuk, a nyolchengeres 4 literes lesz, és két turbófeltöltő látja el levegővel.

A felújított Continental GT a hó végi Párizsi Autószalonon mutatkozik be, a V8-as változatot pedig jövő tavaszra ígérik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.