Luxusbunker vagy felfújt Focus?

2010.09.22. 14:03

Elhagyatott területre törnek előre a britek az új Evoque-kal. Igaz, negyven évvel ezelőtt pont a háromajtós luxusterepjáró ötletével indított új kategóriát a Range Rover, mára viszont feledésbe merült ez a koncepció.

Újdonságokra kiéhezett korunkban az autógyártók egyre buzgóbban keresik azokat a réseket, ahová be tudnak tuszkolni egy olyan autót, amely állításuk szerint eddig nem létezett. Ilyen a háromajtós SUV ötlete is, amely alacsonyabb árszegmensekben ugyan életre kel időnként, de a luxusmárkák között kiaknázatlan lehetőségnek tűnik.

Eddig csak fényképeket láttunk a Range Rover kistestvérének szánt Evoque-ról, egy héttel a Párizsi Autószalonon esedékes bemutató előtt azonban megszellőztették a műszaki adatokat is. Ezekből egyértelműen kiderül, hogy lényegében a Ford polcáról válogatták össze az angolok a technikát: két 2,2 literes dízel, 148, illetve 187 lóerővel, valamint egy turbós kétliteres, 237 lóerős Ecoboost benzines közül lehet majd választani a trendi szabadidő-autóban.

Kézi váltóval, elsőkerék-hajtással akár 130 g/km emissziós értékre képes a kis Range Rover, amiben az alapfelszereltséghez tartozó stop-start rendszernek is része lehet, de hatsebességes automata váltóval és összkerékhajtással is elérhető lesz. Nyilvánvaló, hogy nem a terepjáró képesség volt a fő cél a fejlesztésnél, valószínűleg a flottaátlag leszorítása játszott nagyobb szerepet az új modell megalkotásánál.

A Focus platformjára épülő, lőrés méretű ablakaival divatcikknek ható városi terepjáró extralistáját elnézve teljesen egyértelművé válik a célcsoport is: üvegtetőtől kétszínű fényezésen át egészen a tévéképernyőig minden látványos felszereltség rendelhető lesz hozzá, amivel kellően kiemelkedhet a Qashqaiok, Kugák közül, a két hátsó ajtó hiánya pedig feltehetően csak vonzóbbá teszi az egyediségre vágyó vevők számára.