Kicsi, gonosz Fiatok

2011.11.22. 17:17

Az év végi Bologna Motor Show-n több modellt is bemutat az Abarth az 500-as és a Punto alapjain. Mindbe ugyanaz az 1,4 literes turbómotor kerül, különböző teljesítménnyel.

A legelérhetőbbnek tűnő újdonság, amely nagy hírű elődjét idézve az Abarth 595 nevet kapta, lényegében az Abarth 500 átdolgozásából született. Ebbe a turbós négyhengeres 160 lóerős változata kerül. Már ezzel is komoly méregzsák válik a Fiat kisautójából, 7,4 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 211 km/h. Az 595-ösből kétféle változatot dolgoztak ki az Abarth szakemberei: a polgáribb Tourismo kétszínű fényezést és valamivel kényelemorientáltabb belső teret kapott, a sportosabb Competizione sötétszürke fényezést, sárga féknyergeket és magas peremű sportüléseket kapott.

Még durvább lehet azonban a 695 Assetto Corse változat, amely versenypályára épült, 205 lóerőig pumpált motorral, kerámia-kuplunggal, szekvenciális váltóval, 17 hüvelykes felnikkel és FIA-homológ bukókerettel. A menetteljesítményeket itt érthető módon nem közölték, hiszen minden az alkalmazott áttételezéstől függ, amely egy versenyautó esetében változtatható. Ez a változat ráadásul egyelőre csak tanulmányautó, legalábbis úgy tudjuk, nem tervezik rajthoz állítani semmilyen versenyen. Azt azonban jól mutatja, hogy az 500-asból komoly versenygép is építhető.

A harmadik újdonság az új, műanyagbajszától megszabadított Puntóra épül, lényegében az Abarth változat egy limitált példányszámú sorozata. A nagyobb autóba erősebb motort építettek: itt a kis egynégyes 180 lóerő és 270 Nm leadására képes, így 7,5 másodperc alatt gyorsítja a Scorpione fantázianevű Puntót százra, és 216 km/h-s végsebességet biztosít a számára. A matt fekete alapon fényes fekete grafika, a sportfutómű, a kagylóülések és a fekete belső tér teszi egyedivé azt a 99 autót, amelyet a közeljövőben elkészítenek.

Az Abarth annak ellenére, hogy meglehetősen korlátozottak a lehetőségei – hiszen elsősorban a kisebb Fiatokon dolgozhatnak az 1,4 literes motorral – igyekeznek érdekes, színes megoldásokkal feldobni a választékot. Ennek fényében különösen sajnálatos, hogy ezek a sportos Fiatok itthon lényegében egyáltalán nem érhetők el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.