Aston Martin három hengerrel?

2012.07.18. 14:15

Az autógyáraknak egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni, ez pedig a luxus- és sportkocsigyártóknak komolyabb gondot okoz, mint a széles modellpalettával rendelkező vállalatoknak. Úgy tűnik, az Aston Martin érdekes lépésre szánja el magát.

A brit gyártó jelenleg csak V8-as és V12-es motorokkal szereli autóit, egyetlen kivétel a Toyota iQ-ból faragott négyhengeres Cygnet. Igaz, a sportautók károsanyag-kibocsátását az elmúlt hat évben papíron negyedével csökkentették, most azonban ez is kevésnek tűnik, drasztikusabb lépésként kisebb motorok fejlesztésében látják a jövőt. Nem ők lennének az elsők, akik ezt az utat választják: a Jaguar már korábban bejelentette, hogy 2,2 literes négyhengeres dízellel is készül majd az XF.

Az Aston Martin először a több mint tíz éve nyugdíjazott hathengereshez térhet vissza, mely soros elrendezéssel, változó szelepvezérléssel és közvetlen befecskendezéssel érkezhet. Az ügyvezető szerint a jövőben nem elképzelhetetlen három-, illetve négyhengeres motorok gyártása sem. A kis háromhengeres bevezetése előrevetíti egy minden eddiginél olcsóbb Aston Martin megjelenését is, mely méretben a Cygnethez közelíthet.

Bár az Aston-vezér Ulrich Bez szerint a kisebb motorok bevezetésével nem sérülne a márka presztízse, a legnagyobb kérdés az, hogy a vásárlók hogyan fogadnának egy háromhengerest. Eddig mindenesetre jobban foglalkoztatta őket a teljesítmény, mint a fogyasztás, vagy az emissziós értékek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.