Az Audi nem versenyzik a legerősebb Mercedesszel

2013.10.15. 16:20

Úgy tűnik, a Mercedes egyedül marad a csúcson a legerősebb S osztállyal. A BMW soha nem is készített hasonló modellt, és úgy néz ki, az Audi is lemond a további teljesítmény-versenyről.

Bár sokáig úgy tűnt, a német luxusautó-gyártók soha nem adják fel a teljesítményhajhászást, mintha most elértek volna egy határt, amelyet már nemigen éri meg átlépni. Legalábbis erre utal Stephen Reil legutóbbi nyilatkozata, amelyben azt találta mondani, hogy az Audi RS8-ast már nem érdemes megcsinálni. „Bármely RS modellnek legalább 20-25%-kal erősebbnek kell lennie, mint az S kivitelnek. És ha így nézzük, az RS8-nak vagy RS A8-nak nem lenne sok értelme.” – mondta a Quattro GmbH. igazgatója. Ha egy kicsit végiggondoljuk, van is ebben valami, hisz az S8 négyliteres V8-as turbómotorja eleve 520 lóerős, azaz – ha a figyelembe vesszük a Reil által idézett belső irányelvet – az RS8-as teljesítményének valahol 650 lóerő körül kellene lennie. Ekkora teljesítmény pedig inkább félelmetes, mint vonzó – nem beszélve arról, hogy ilyen erős luxusautót éves szinten legfeljebb néhány százan vennének.

Végülis aki 600 lóerő feletti bálnára vágyik, de nem a 630 lóerős S65 AMG-t szemelte ki, az megkaphatja a tuningcégektől, amit akar. Ráadásul a Volkswagen csoportnak már van ilyen erős autója, a Bentley Continental Flying Spur a maga 625 lóerejével, amelynek nem szívesen támasztana belső konkurenciát az Audi. Így érthető, hogy miért mondanak le az RS8 elkészítéséről, és koncentrálnak inkább a kicsivel kisebb teljesítményű, de jobban eladható modellváltozatokra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.