Brutál spanyol, rögtön kettő

2014.01.08. 11:52

Bár a Seat eladásai alapján a VW csoport fekete báránya – többször felmerült már annak lehetősége is, hogy megszűnik a márka – ameddig még létezik, próbálják fenntartani a latinosan lendületes arculatot, amelyet a vállalatcsoport stratégái rá osztottak. Ehhez pedig mindenképp kell néhány igazán gyors autó, amilyen a Leon Cupra is.

A latin temperamentumból sajnos nem látni sokat ezen a Seaton sem, de ez a Leon tervezőinek számájára írható, és nem a sportváltozatéira. A szögletes-egyenes élek fantáziátlan egyszerűségéhez nem tervezhettek érdekes vonalvezetésű első légbeömlőket, így itt is az egyszerű sokszögek dominálnak. Így az összkép még 19 hüvelykes felnikkel is alig kúszik a szemlélő ingerküszöbe fölé.

A műszaki tartalom szokás szerint a szabvány VW építőkészlet elemeiből áll össze: MQB padlólemez, kétliteres turbómotor, fronthajtás. Ebből a négyhengeresből az Audi S4-esben már kihoztak 300 lóerőt, de ezúttal óvatosabban bántak a turbónyomással: a Cuprába 265, a Cupra 280 elnevezésű csúcsváltozatba – micsoda meglepetés – 280 lóerős kivitel kerül. A két motor között alighanem csak az elektronika programozása jelent különbséget, erre utal az azonos csúcsnyomaték – 350 Nm – és az azonos fogyasztási adatok is. A csúcs-Leon kézi váltóval 6,4, dupla kuplungos automatával 6,7 liter benzint fogyaszt 100 km-en.

A menetdinamikában persze van eltérés, ha nem is sok. Az alap-Cupra 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, ezen a 280 lóerős motor és a DSG váltó is egy-egy tizedmásodpercet javít. Ekkora teljesítmény mellett a tervezők már nem merték kispórolni az önzáró differenciálművet – a teljesítmény maradéktalan átvitele az első kerekeken így is csak komoly kompromisszumokkal lehetséges. Szintén az alapfelszereltség része a DCC jelzésű rendszer, amely egyebek közt az aktív lengéscsillapítókat is vezérli. A Cupra üzemmódhoz természetesen kőkemény beállítás jár.

A Seat Leon Cupra és a Cupra 280 modelleket egyes piacokon már mától meg lehet rendelni, bár az első példányokat csak márciusban kezdi szállítani a spanyol gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.