Novemberben jön az utolsó klasszikus Ford

2014.07.11. 06:20

Valaha az amerikai gyártó csak ezt az egy stílust ismerte: nagy V8-as hosszában, hátsókerék-hajtás, hosszú szedán-karosszéria. Ilyen autók már nem készülnek Észak-Amerikában – az utolsó Crown Victoria 2012-ben gördült ki a gyárkapun – de Ausztráliában még létezik egy efféle típus, a Ford Falcon. Bár lassan beszélhetünk erről is múltidőben, hisz már az utolsó sorozat gyártására készülnek.

A döntés, amely szerint a Ford ausztrál autógyára bezár, már rég megszületett, de az ilyesmi sem megy egyik napról a másikra. A Falcont előállító üzem bő két évig még működik – 2016 októberében húzzák le végleg a rolót – és úgy tűnik, ennyi időre még egyszer utoljára felújítják a Falcont. Az előzetes képen ugyan csak az autó egyik sarka látható, de ez alapján is sejthető, hogy a hátsókerék-hajátású modellt is az egységes Ford arculathoz igazítják – nyilván részben azért, hogy jobban emlékeztessen az utódjára, amely már a Mondeo alapjaira épül, és importmodell lesz.

Ha minden igaz, a motorválasztékot is modernizálják, a hathengeresek és V8-asok mellett lesz Ecoboost turbómotoros kivitel is. Az XR8 csúcsváltozatba pedig a Shelby Mustang GT 500-ból ismert kompresszoros V8-as egy visszafogottabb, 480 lóerős változata kerül.

Nem a Ford az egyetlen, amely az ausztrál gyártás leállításáról döntött: ugyanezt tette a Toyota és a General Motors is, így 2017-től már csak importált autók közül választhat, aki Ausztráliában autót vásárolna. A lavina-szerű folyamatot csak részben indokolta a piac: a Toyotát már a GM és a Ford gyárak bezárása miatt tönkremenő beszállítói hálózat kényszerítette erre a lépésre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.