Bemutatták az új Fiat Puntót

2014.08.06. 17:41

Jövőre lesz tíz éves a Punto harmadik generációja, ennel ellenére egy darabig még biztosan marad a kínálatban – legalábbis erre utal, hogy a Fiat elköltött egy jókora összeget a modellfrissítésre. Úgy néz ki, nem is Európában mutatják be először az átdolgozott típust, hanem Indiában.

Ha jobban megnézzük az új autót, kiderül, hogy modellváltásról szó sincs, csupán az autó orrát és farrészét dolgozták át. Nem is akármennyire: ez az orr az aktuális divatot követi, akár egy 2014-es autóról is származhatna. Az más kérdés, hogy mennyire érezzük karakteresnek – mintha lenne benne valami az aktuális Dobló elszabott karakteréből – de nem is ez a zavaró, hanem hogy az utascellától hátrafelé teljesen más stílusban folytatódik, hisz ezen a részen már nem változtattak. Azaz itt eredeti Grande Punto kilenc évvel ezelőtt aktuális stílusa köszön vissza.

Műszaki értelemben egyelőre nem ígérkezik nagy változás, legalábbis az Indiában forgalmazott modellbe 1,2 literes 70 lóerős és 1,4 literes 90 lovas benzines szívómotorokat szerelnek, illetve a megszokott 1,3 literes kis turbódízelt 75 vagy 95 lóerővel. Nem kizárt, hogy az európai változatok más motorpalettát kapnak, bár ezen a téren a Fiatnak egyelőre nincs sok választása. Itt talán lesz erősebb kivitel 1,4 literes turbómotorral, esetleg bevetik majd a vicces hangú kéthengeres Twinair motor valamelyik változatát, de nem nagyon hallani róla, hogy a Fiatnál új motorgeneráción dolgoznának. Ez pedig – a konkurencia igyekezetét látva – nem tűnik igazán jó hírnek.

Úgy néz ki, a Puntónak ugyanaz a sors jut, mint az azonos padlólemezre épülő Opel Corsának: tovább nyújtják a pályafutását, miközben némelyik konkurens cég már másodszor vált modellt. Nagy kérdés, hogy ez a taktika beválik-e, hisz egy tizenéves modellen minden átalakítás ellenére megérezni, hogy elavul – ez pedig óhatatlanul a vásárlók elvándorlásához vezet. Persze a Fiat spórolása is érthető valahol, hisz az európai piacon az összezuhant eladások miatt nem könnyű nyereséggel működni. Márpedig csak akkor érdemes új modellekre költeni, ha van esély a befektetés megtérülésére, és ez az esély most igazán minimálisnak tűnik. Ezzel együtt semmi jót nem jósol, hogy egy kilenc éves modellről igyekeznek még egy bőrt lenyúzni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.