Tíz év alatt duplázott a Volkswagen

2015.01.09. 14:57

A Volkswagen csoport tavaly már esélyes volt a világ legnagyobbjának címére, és most az is kiderült, hogy a termelésnek közel a harmadát a cégen belül is a VW márka autói jelentették. A VW tavaly már több mint hatmillió autót adott el, durván kétszer annyit, mint tíz évvel ezelőtt. Még úgy is, hogy a tavalyi évet nem épp úgy zárták, ahogy szerették volna.

A Volkswagen márka termelése tavaly 6,12 millió autó volt, ami egy egész autógyártótól sem lenne rossz eredmény, nem hogy egyetlen márkától. Ezzel gyakorlatilag megduplázták a 2004-es termelést, de ez nem az európai sikerek miatt van: ahogy sejthető, a termelés közel fele, 2,74 millió autó Kínában talált gazdára, azaz a növekedés zömmel a hatalmas távol-keleti ország félelmetes autóéhségének köszönhető. Az itteni 10% körüli növekedés érdekes módon a VW szempontjából sokkal kevésbé hangsúlyos észak-amerikai piacon is összejött, bár itt még mindig nem fogy milliós tétel a Volkswagen autóiból.

Érdekes módon még Európában is javultak az eredmények, ha nem is drasztikusan: 2,8%-ot nőtt a VW, és talán jobb is lenne az eredmény, ha közép- és kelet-európában nem csökkentek volna a számok. Nyugat-Eurpában ugyanis élénkül az autók iránti kereslet, csak a kontinens szegényebb régióiban nem akar növekedésnek indulni az újautó-piac.

A VW-nél az alapvetően javuló eredmények ellenére nem teljesen elégedettek, ami az év utolsó hónapjának gyenge eredményei miatt van: decemberben 2,8%-os visszaesés volt az eladásokban, ami legalábbis óvatosságra ad okot. A cég felől egyébként korábban is hallhattuk olyan híreket, amelyek azt támasztják alá, hogy nincs egészen rendben minden: az eladások növekedése ellenére a nyereséghányad veszélyes csökkenéséről panaszkodtak a cég vezetői.

Bár a csoportszintű eredményeket egyelőre nem ismerjük, a VW konszernnek az idén már reális esélye van rá, hogy az eladások tekintetében a világ legnagyobb autógyártója legyen, megelőzve a General Motorst és a Toyotát.