2015.02.03. 13:53

Ahogy ígérte, a Ferrari elkészítette a 458 Italia továbbfejlesztett változatát. Az alapok maradtak, de olyan alaposan dolgozták át az autót, hogy az új elnevezés indokoltnak tűnik.

A Ferrari mindig ugyanígy gondozta a középmotoros sorozatot: először készített egy teljesen új modellt, majd alaposan átdolgozta azt. Így volt ez már a 308-328, a 348-355 és a 360-F430 párosnál, most pedig a 458-as újul meg teljesen 488-as néven. Itt is látszik a tető formáján és az arányokon, hogy az átalakítás csak részleges, de így sem jelentéktelen. A legnagyobb változás a turbómotor bevezetése: ahogy a California esetében, itt is egy ikerturbós nyolchengeresre cserélték a 4,5 literes szívómotort.

Bár a rokonság nyilvánvaló, a Maserati Quattroportéból és a California T-ből ismert V8-as hengerűrtartalmát 3855-ről 3902 köbcentire növelték, a teljesítményét pedig 670 lóerőre emelték. Ez kerek 100 ló többlet a 458-as motorjához képest, de ennél is lényegesebb a motor karakterének változása. Míg a korábbi szívómotor csúcsnyomatéka 6000-es fordulatszámon jelentkezett, az ikerturbós gépből már 3000-nél előjön a 760 Nm-es csúcsérték. Ez pedig elsősorban kis fordulatról történő gyorsítást teheti még vehemensebbé. Elsősorban ez a változás tükröződik a gyorsulási idők javulásában: a 100 km/h-s sebesség a 488 GTB-vel 3 másodperc alatt érhető el, a 200 km/h pedig 8,3 másodperc alatt, ugyanezek a 458-assal 3,4, illetve 10,4 másodpercig tartottak. Az új modell végsebessége 330 km/h.

A tervezők azonban nem csak a motort cserélték ki: a tetőn kívül az összes burkolóelem új. Ez legalább részben szintén az új motornak köszönhető: a turbós nyolchengeres jóval nagyobb hűtőteljesítményt igényel, legalábbis erre utal a hátsó kerekek előtti-feletti két hatalmas légbeömlő, de az orr-résznek is nagyobb részét teszik ki a hűtőradiátorokhoz vezető nyílások, mint az elődmodell esetében. Ezekhez a szükségszerű változtatásokhoz igazították aztán a formaterv többi részét is, bár egyes részletek – például a lámpák kialakítása – egyértelmű utalás a 458-assal fennálló rokonságra. Az új forma ezen felül aerodinamikailag is kedvezőbb, a gyáriak szerint 50%-kal sikerült növelni az autóra ható leszorítóerőt, miközben a légellenállás valamelyest csökkent.

A turbómotorra elsősorban persze nem a teljesítmény növelése kedvéért volt szükség – azt másképp is megoldhatták volna – hanem a szén-dioxid-kibocsátási átlag mérséklése kedvéért. A 488-asnál ez az adat 260 g/km-re mérséklődött, ami 47 g/km-es javulást jelent, és a gyáriak szerint 11,4 liter körüli átlagfogyasztásnak felel meg, bár ez valószínűleg csak lépésben haladva érhető el, az autó képességeit kihasználva aligha.

A Ferrari 488 GTB-t elsőként a Genfi Autószalon látogatói csodálhatják meg élőben, gyártani viszont csak a 458-as kifuttatása után, szeptemberben kezdik majd Maranellóban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.