Új arcot kap a Zafira

2016.07.07. 06:06

Az Opel nem váltotta le az öt éve futó Zafirát, de teljesen átrajzolta az elejét, a régi, Ampera-stílusú orr már nem passzolt a mai vonulatba. És a Tourer utónév is a múlté, mostantól simán Zafirának hívják, mivel nem kell megkülönböztetni a vele egy ideig párhuzamosan gyártott korábbi modelltől.

Azt még nem tudni, hogy meddig tartja még ezt a Zafira-generációt a választékban az Opel, de korai is még ezen spekulálni: 2011-ben jelent meg, azaz ötéves. A típus még a régebbi Opel-alapokat használja, amelynek legnagyobb hátránya, hogy viszonylag nehéz az autó. Most tehát  olyan változásra senki se számítson, mint az új Astránál, amely nemrégiben mázsákat dobott le.

Az utastér funkcionalitása sem változik, azaz öt- vagy hétüléses lehet, a jobban felszerelt verziók úgynevezett Lounge-üléssel – ennél a második sorban a középső ülésből kényelmes kartámlák hajtogathatók. Megmaradt az utastérben a tologatható középkonzol is, és továbbra is elérhető a hátsó lökhárítóból kihúzható, maximum négy bicaj szállítására alkalmas tartó. Ennek is az a legnagyobb előnye, mint a Zafira utasüléseinek: mindig ott van az autóban.

Variálhatóság szempontjából nem is volt nagy szükség semmilyen változtatásra, viszont az új orr megrajzolása mellett az Opel alaposan átpofozta a műszarfalat is. Ez is az új Astra/Corsa/Adam stílusában történt, a középső kijelzőt pedig már nem áll ki a műszerfal tetején. A gomberdőt felszámolták, és az IntelliLink rádiók kompatibilisek lettek az AndroidCar és az AppleCar Play rendszerekkel: vagyis rá lehet dugni az ilyen telefonokat és a hétcolos kijelzőn kezelni a funkcióikat.

Az Opel beépíti az OnStar nevű rendszert is a felújított Zafirába, ami egy operátoros, vagyis élő emberes szolgáltatás, amellett, hogy wifi-hotspotként is működik. A gombnyomásra elérhető szolgáltatások között szerepel a távdiagnosztika, segélyhívás, de például a közeli benzinkutak címének lekérése is. Az Opel ezt a szolgáltatást Magyarországon is bevezeti. A Zafira új lámpáinak nemcsak a formája változott meg: az AFL inteligens világítás ezentúl ledes fényforrásokat használ. Ez képes különböző fénykévéket vetíteni az útra, az adott szituciónak megfelelően, a szembe jövő járművek vakítása nélkül. A szokásos sávtartó, vészfékező, táblafelismerő funkciók is megmaradnak az Opel egyterűjében, akárcsak a szabályozható lengéscsillapítás, amely sportos és komfortos (Tour) hangolást is kínál.

A motorválaszték nem változott, a benzines alapmotor a régi 1.4 Ecotec Turbo 120 lóerős változata, de létezik 140 lóerővel is. Az erősebb 1,6- os turbók (150-170-200 LE) már az új motorcsaládból származnak. A dízelekből az 1,6-os („Suttogó”) dízel 120 és 136 lóerővel, a kétliteres motor pedig 130 és 170 lóerős kivitelben lesz elérhető. A Zafirából lesz gyári LPG-s és CNG-s kivitel is. A kézi és automata váltók is hatfokozatúak. A felújított Zafira első példányai szeptemberben érkeznek meg Magyarországra, a legolcsóbb változat listaára kicsivel hétmillió forint felett lesz, a kisebb teljesítményű dízelek ára még nem ismert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.