2016.09.20. 14:53

Az Alfa Romeo tovább bővíti a Giulia változatok számát. Két erős, összkerék-hajtású Veloce változat, illetve a takarékos Advanced Efficiency kivitel mutatkozik be Párizsban.

A Veloce kiviteleket annak a rétegnek szánják, akik az 510 lóerős QV sportváltozatot túlzásnak érzik, de erős és gyors Giuliát szeretnének vásárolni. A benzinmotoros változat az erőteljesebb a kettő közül, ebbe az új, kétliteres turbómotor 280 lóerős és 400 Nm maximális nyomatékú változata kerül. A dízelmotoros Veloce a 2,2 literes dízelmotor 210 lovas kivitelét hordja az orrában, de itt a nyomatékcsúcs még magasabb, 470 Nm, ami már 1750-es fordulatszámtól jelentkezik. Mindkét autóba a Q4 jelzésű összkerék-hajtás kerül, nyolcfokozatú automata váltóval párosítva.

A harmadik új változat egész másban erős. Az Advanced Efficiency jelzés a legtakarékosabb Giuliára kerül: ebben is a 2,2 literes dízelblokk dolgozik, de ez a fogyasztásra optimalizált változat, 180 lóerővel, ám ez csak az egyik trükk a fogyasztás csökkentésére. Kis ellenállású gumiabroncsokkal, fél centivel csökkentett hasmagassággal és burkolt fenéklemezzel igyekeztek a légellenállást és a gördülési ellenállást csökkenteni. Ez a Giuliák közül a legkisebb légellenállású, 0,23-as formatényezőt sikerült elérni vele. Emellett a váltót is jó hosszúra áttételezték. Ezekkel a trükkökkel érték el, hogy ez a változat akár 4,2 liter gázolajjal is elmehessen száz kilométert. Közben ha szükséges, a spórolós változat is egész dinamikusnak tűnik, legalábbis az adatok ezt jelzik: 7,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 230 km/h.

Úgy néz ki, ezek lesznek a legfontosabb újdonságok az Alfa Romeo részéről Párizsban, az év hátralevő részének legfontosabb újdonságát, a Stelvio szabadidő-autót Észak-Amerikában mutatják be, a novemberi Los Angeles Auto Show-n.