Itt a végleges Alpine A110

2017.03.07. 14:40

Az A110-esről most már tényleg minden lényeges részletet megtudhattunk, és ezekből kiderült, hogy igyekeztek megőrizni a legendás névrokon lényeges vonásait. Az adatok alapján kivételesen könnyű és alacsony tömegközéppontú autó, amelyet tonnánként több mint 230 lóerő mozgat.

A középmotoros kupé karosszériája alumíniumból készült: a gyártásánál egyaránt alkalmaznak hegesztést, ragasztást és szegecselést. A végeredmény a gyáriak szerint kivételesen merev, és a maga 1080 kilogrammos üres tömegével kivételesen könnyű is, különösen az autó 4,178 méteres hosszához, 1,798 méteres szélességéhez és 1,252 méteres magasságához képest. Bár ez a modell már középmotoros, és nem farmotoros, mint az eredeti A110, meglehetősen farnehéz: álló helyzetben csupán a terhelés 44%-a jut az első tengelyre.

Az Alpine vadonatúj, 1,8 literes négyhengeres turbómotort kapott, amely 252 lóerős, és 320 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Ez a motor a kis tömeggel együtt – csupán 4,3 kilogrammot mozgat egy lóerő – félelmetes dinamikát kölcsönöz a típusnak: 4,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót. Az Alpine végsebessége 250 km/h, de ez elektronikus korlátozás eredménye. Az egyetlen részlet, amely csalódást okozhat néhány sportkocsi-rajongónak, a váltó: csak a dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható, hétfokozatú Getrag automatával készítik az Alpine-t, kéziváltós kivitel nem lesz.

A gyártás a Premiere Edition nevű korlátozott sorozattal indul – ez egyebek közt speciális felnikkel, biztonsági övvel, hifivel és dekorációkkal érkezik – amelyből összesen 1955 példány készül, és lényegében már el is fogyott az Európának szánt része, csak néhány jobb kormányos példánynak nincs még gazdája. Egy ilyen autó ára Franciaországban 58 500 euró, azaz átszámítva úgy 18,1 millió forint. A gyártás 2018-ban már a számozatlan példányokkal folytatódik, most már csak ilyet lehet rendelni az Alpine applikáció segítségével.

Az Alpine A110 feltámasztása persze csak a legelső lépés: úgy tudjuk, a Renault teljes prémium-kínálatot tervez a sportkocsi köré építeni, amely nagyobb sorozatú, és elérhetőbb, de a Renault kínálatnál drágább modellekből áll majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.