Kiszivárgott az új Mercedes CLS

2017.11.28. 15:48

Már eddig is a leesett állak koppanásai kísérték a CLS-t, amerre csak elhaladt, de az új frontkiképzéssel még különlegesebbnek tűnik, bár valószínűleg csak addig, ameddig az A osztály meg nem jelenik. Ugyanis azon is pontosan ilyen orr lesz a korábbi kémfotók tanúsága szerint.

A CLS az idén már hét éves, de a tény, hogy csak most kapja meg a nagy frissítést, arra enged következtetni, hogy még messze van a nyugdíj. A bemutató előtt kiszivárgott képek alapján a lényeges változtatások már most jól látszanak. Az orr-rész teljesen új, bár sok mindenre emlékeztet a Mercedes közelmúltjából: kicsit az SL új elejére, egy kicsit az AMG GT-R-re, de ami miatt aggódhatunk is egy kicsit, leginkább a Concept A Sedan tanulmányra, illetve a frissített A osztály kémfotóira. Magyarul ez az orrkialakítás hamarosan a legkisebb Mercedeseken kezd majd kopni, és ez bizony gyors erkölcsi elavulást jelent. Bár az sem lehetetlen, hogy a Mercedes is az Audi és a VW tervezési elveit kezdi majd másolni, azaz előbb-utóbb egységesítik az összes autójuk orrát. Mi sajnálnánk, a változatosság jó dolog, bár pont egy ilyen egyen-orr nem feltétlen fájna.

Hátul már kevésbé markánsak a változtatások, bár a lámpa formája itt is nagyot változik: a korábbi fektetett nyuszifül helyett sokkal fegyelmezettebb trapézszerű lámpákat kap az autó. Nem egyértelmű, hogy ez volt a legjobb választás a csomagtérfedél íves kontúrja mellett, de ezt választották, már aligha van visszaút. Belül gyakorlatilag egy az egyben az S osztály megoldásai köszönnek vissza, a sportos csőműszerek helyett itt is nagy képernyőket kap a vevő, és itt is felbukkannak a halálcsillag lézerágyúját idéző kerek légbeömlők.

A fotók egyikén még egy lényeges részleg jól látszik: a Mercedes új, hathengeres soros motorjának fedele – erre utal legalábbis a 6 cylinder felirat a fekete műanyagon. Ez a 3 literes, 48 voltos hibrid rendszerbe kötött turbómotor a méretéhez képest kifejezetten erős: a tavalyi bejelentéskor 408 lóerős csúcsteljesítményről és 500 Nm-es csúcsnyomatékról beszéltek, ami még egy ekkora karosszériában is bőven több mint elég.

Ennél több konkrétumot a bemutató idején fogunk tudni a megújult CLS-ről.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.