Biztonságosabb a Mercedes X osztály, mint japán testvére

2017.11.30. 13:50

Az már korábban is sejthető volt, hogy a Mercedes elég alaposan belenyúlt a Nissan Navara szerkezetébe, mielőtt X osztályként a nevére vette, és most az EuroNCAP tesztje is ezt támasztja alá. Bár a két autó ugyanott készül, a Mercedesnek nem csak az orrán van plusz egy csillaga, most már az EuroNCAP töréstesztben is.

Az eredményeket alaposabban megnézve az derül ki, hogy bár a két autó nagyon hasonlóan szerepelt a törésteszteken, a hátsó utasok teste jóval kisebb terhelést kap a Mercedesben, és persze az alapfelszereltség részét képező automata vészfék is segített javítani az eredményeken. Emellett javítottak a gyerekülés-rögzítési lehetőségeken is. Így lehetséges, hogy bár a két autó szerkezetileg nem igazán tér el egymástól, az X osztály öt csillagot kapott az EuroNCAP tesztjén, míg a Nissan Navara 2015-ben csak négy csillagra volt jó.

Készül olyan Mercedes típus, amely egy másik gyártótól származik, és lényegében nincs különbség a jelvényeken kívül – ilyen a Renault Kangoo alapjaira épülő Citan – de az X osztály esetében mélyrehatóbbak a változtatások a Nissan Navarához képest. A Mercedes persze így is egy vagyont spórol azon, hogy a pick-up piacra töredék fejlesztési költséggel tudott beszállni a Renault-Nissannal kötött együttműködési szerződés révén, de úgy néz ki, a japán pickup legnagyobb hibáit azért kiigazították.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.