Panamerát takarít a belső sávban

2017.12.16. 17:10

A Volkswagen már harmadszor fut neki annak, hogy betörjön a prémiumgyártók közé. A konszern persze más márkákkal már eleve bent van ebben a vágyott körben, de ezzel nem elégszenek meg. A Phaeton és a Passat CC után most az Arteoné a nemes feladat, hogy elérje a kívánt célt.

2018-vw-arteon-is-presented-in-geneva

Prémiumautóhoz persze rendes motor is dukál, márpedig az Arteonhoz jelenleg csak kétliteres TSI-t és kétliteres TDI-t adnak. Oké, a 280 lovas benzines és a 240 lóerős dízel sem gyenge a maga nemében, de egy magára valamit is adó gyártónak ebben a kategóriában illik a hengerek számát és a lökettérfogatot illetően is kicsit bátrabbnak lenni.

A Volkswagen egyik szóvivője, Martin Hube a Polo GTI bemutatóján hintette el, hogy dolgoznak a megoldáson. Egy háromliteres, turbós VR6-osról van szó, amely 410 lóerő körüli teljesítményt tud majd leadni. Ez jelentős előrelépés a mostani legerősebb 2,0 TSI-hez képest. Nyomatékadatokról nem beszéltek a gyáriak, de a mostani erősebbik benzines 350 newtonméteréhez képest nyilván sokkal többet kapunk. Minden bizonnyal 4Motion összkerékhajtással és automata váltóval - kézit jelenleg sem kínálnak az Arteonhoz, kizárólag hétfokozatú DSG-t.

2018-vw-arteon

A szóvivő nem túl szerényen hozzátette: minden Porsche Panamerát lenyomhatunk majd a csúcs-Arteonnal. Ez azért erősen optimista ígéret, hiszen a Panamera Turbo a maga 550 lóerejével elég nagyot lép.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.