2018.02.21. 11:56

Ahogyan korábban már megírtuk, a Ferrari még a 488-as leváltása előtt kihoz egy igazán kemény változatot. Tegnap még csak kiszivárgott róla néhány fotó, ma azonban a hivatalos online bemutatót is megtartották az olaszok. Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem GTO-nak, hanem Pistának hívják a vadított 488-ast.

 

A hivatalos fotókon az látszik, hogy a 488 GTB-hez képest átdolgozták az orr-részt, a módosításoknak pedig minden bizonnyal aerodinamikai szerepe is van. Igaz ez az autó farára is, ahol megmaradt a dupla kipufogóvég, de a diffúzoron és a hátsó szárnyon igazítottak.

A 3,9 literes biturbó V8-as 721 lóerőt tud (8000-es fordulatnál), bő ötvennel többet, mint a 488 GTB. A csúcsnyomaték tíz newtonméterrel nőtt, 770-re. Ezzel a Ferrari valaha volt legerősebb V8-asát csinálták meg a 2016-os és 2017-es Év Motorja kategóriagyőztes nyolchengeresből. Nemcsak teljesítménynöveléssel, hanem súlycsökkentéssel is próbálták gyorsabbá tenni a Pistát: a GTB 1370 kilóját 1280-ra sikerült lefaragni.

Mindez 2,85 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást és 340 km/h-s végsebességet eredményez, a fejlett aerodinamikának köszönhetően azonban nemcsak egyenesben, hanem versenypályán is pokoli gyors lehet az autó, akár a LaFerrarit is lenyomhatja. Nyilván a Pista név sem véletlen - ezzel is a pályás erényekre próbálnak rámutatni. A jobb köridők elérését a Ferrari Dynamic Enhancer is segíti, ezt a fajta szoftveres féknyomásszabályzót először alkalmazzák az olaszok.

A 488 Pista élő bemutatóját a márciusi Genfi Autószalonra tervezi a Ferrari. Pontos ára még nem ismert, de valószínűleg jóval a 488 GTB fölé, valahova 300 ezer dollár környékére (76 millió forint) lőhetik be.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.