2018.03.11. 12:59

Nem lehetett könnyű dolga annak a csapatnak, amelyet a Mazda 6-os modellfrissítésével bíztak meg: a kodós 6-os 2013 óta van piacon, azóta volt már egy átfogóbb frissítése, most pedig, ötéves korára elérkezett a második. Bár a szedánt tavaly ősszel, Los Angelesben már megmutatták, Európába csak most érkezett meg, ráadásul azóta elkészült a kombi fészliftje is.

Már csak azért sem lehetett könnyű a formatervezőknek, mert a 6-os egy jól működő dizájn, ha hozzányúlnak, meg kell találni azt a határt, azt az egyensúlyt, amivel már észrevehető lesz a módosítás, de nem rontanak az összképen. A japán márkánál óvatosak is voltak: szemből egész picit változtattak a maszk formáján, és átalakították a mintázatát, igazítottak a krómdekoron, valamint a fényszóró belső szerkezetén. A szedán hátsó lökhárítójának alsó részén nagyobb lett a karosszéria színére fényezett felület, a kipufogókat szélebbre helyezték, és a végcsövek átmérőjét is megváltoztatták.

Belül ennél jóval észrevehetőbb a frissítés, igyekeztek minőségibbé és komfortosabbá tenni a 6-ost. A legmagasabb felszereltségi szinten már nappabőrt, fabetéteket és nyersbőrhatású anyagokat is használnak. Újak az első és hátsó ülések, vastagabb a párnázásuk, szélesebb az ülőfelületük, és bár úgyis hosszú távon válik el, hogy mennyire kényelmesek, a szalonon vett üléspróba alapján rendben lesznek. A Mazda a fészliftes hatosban ráadásul először kínál szellőztetett bőrüléseket is.

A központi kijelző nyolccolos, magasabb felszereltségeknél a vezető előtt, a műszeregységen belül is lesz egy héthüvelykes. A head-up display pedig immár nem egy üveglapra, hanem a CX-5-öshöz hasonlóan közvetlenül a szélvédőre vetíti az információkat.

A motorpaletta csak látszólag változatlan: a kétliteres és 2,5-ös Skyactiv-G benzinesen, valamint a 2,2-es Skyactiv-D dízelen is finomítottak. A dízelnél változtattak a dugattyúk formáján, új piezo-injektorokat alkalmaznak, nátriummal kezelt kipufogószelepek javítják a motor bemelegedési képességét, AdBlue-rendszer csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az új turbófeltöltővel erősebb is lett a dízel 6-os: 184 lóerő, csúcsnyomatéka 445 newtonméter.

A kétliteres benzines új szívórendszert kapott, nagyobb nyomáson történik a befecskendezés, hatékonyabb a bemelegedése is. A nagyobbik, 2,5-ös benzines fogyasztását hengerlekapcsolásos rendszerrel próbálják csökkenteni - ez állandó sebességnél, valamint 40 és 80 km/h közt lehetséges. A módosított benzinmotorok részecskeszűrő nélkül teljesítik az új WLTP tesztciklus károsanyag-kibocsátási normáit.

Az új Mazda 6 műszaki adatai
   Skyactiv-G 2.0 (145 LE) Skyactiv-G 2.0 (165 LE) Skyactiv-G 2.5 (194 LE) Skyactiv-D 2.2 (150 LE) Skyactiv-D 2.2 (184 LE)
Hengerűrtartalom, cm3 1.998 1.998 2.488 2.191 2.191
Furat x löket, mm 83,5 x 91,2 83,5 x 91,2 89,0 x 100,0 86,0 x 94,3 86,0 x 94,3
Sűrítési arány 13,0:1 13,0:1 13,0:1 14,4:1 14,4:1
Kibocsátás-szabályzó rendszer háromutas katalizátor háromutas katalizátor háromutas katalizátor SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő SCR & oxidációs katalizátor & részecskeszűrő
Teljesítmény, kW (LE)/ford. 107 (154)/6000 121 (165)/6000 143 (194)/6000 110 (150)/4500 135 (184)/4000
Forgatónyomaték, Nm/ford. 213/4000 213/4000 258/4000 380/1800-2600 445/2000
Emissziós besorolás Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d

Módosítottak a futóművön is, például 35 milliméteresre cserélték a 32-es első lengéscsillapítókat, a hátsók pedig uretán felső bekötést kaptak. Az eredmény állítólag az eddigieknél semlegesebb kormányzás és nagyobb stabilitás.

Az új 6-os augusztusban érkezik a magyar piacra, részletes árlistája és indulóára egyelőre nem ismert. Annyi viszont biztos, hogy valamivel drágább lesz a kifutó modellnél, méghozzá részben azért, mert az EuroNCAP miatt több biztonsági felszerelést kell belezsúfolni, cserébe viszont már a második (Challenge) felszereltség is elég gazdag lesz. Elérhető az autóhoz többek közt adaptív ledes fényszóró, 360 fokos panoráma kamera, radaros tempomat - utóbbi akár álló helyzetből is képes követni az előtte haladó járművet, a teljes sebességtartományban működik.

Még több Genf:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.