Mindent kidobáltak a legdurvább 911-esből

2018.06.10. 15:57

A Porsche kihajította a sportautózáshoz felesleges dolgokat az eddigi legdurvább 911-esből, hogy minél nyersebb céltárgy legyen belőle. Igen, a tetőt is.

Porsche-911-Speedster-Concept-1

A Porsche a napokban ünnepli a sportautó divíziójának 70. évfordulóját, amely alkalomból egy speciális tanulmányautót mutattak be. A Porsche 911 Speedster Concept a felületes szemlélődőnek akár egy egyszerű 911 Carrera 4 Cabrio is lehetne, de annál sokkal többről van szó. A karosszéria filozófiáját tekintve sokkal közelebb áll az egyik szívómotoros csúcsváltozathoz, a GT3-hoz. Ennek megfelelően a Speedster hátuljába is a GT3 hathengeres 500 lóerős motorja került, amihez hatsebességes manuális váltó társul. De ez csupán a kezdet.

Belül megfosztották minden kényelmi extrától az autót. Nincs fémbetét a kormányban, nincs infotainment rendszer és a légkondinak is búcsút inthetünk. A tetőmozgató gombját is hiába keressük, hiszen nincsen. Csupán egy tonneau huzatot adnak az autóhoz, hogy legalább tárolás közben ne ázzon szét benne minden. Azt nem árulták el, hogy a fogyókúra szám szerint milyen eredményt hozott.

Kívül igyekeztek minél több elemmel adózni a 356 1500 Speedster emléke előtt. A szabvány GT3 stílusjegyek mellé a Speedsteréhez hasonló retro tükröket, az orrész közepére helyezett üzemanyagtöltő nyílást, és középen kivezetett dupla kipufogóvéget kapott. Az összhatást 21 hüvelykes felnik, kerámia kompozit féktárcsák, arany színű Speedster logó, Porsche feliratot kiadó féklámpa, és karbonszálas karosszériaelemek teszik teljessé. A születésnap alkalmából természetesen ott virít az autó oldalán egy 70-es szám is.

A Porsche a gyűjtők kedvéért minden valószínűség szerint fog egy nagyon kis szériát építeni a 911 Speedsterből, de azt már csak a jelenlegi modell utolsó évében, 2019-ben.