2019.03.06. 10:37

Ha a Tatának több érzéke lenne a marketinghez, körbekordonozná nem kicsi genfi standját, ahogy a Ferrarinál szokás és hagyná, hogy onnan fotózgassák az autóit. Távolról ez egy tisztességes megjelenés: áll ott két kisautó, az egyik a másik villanyváltozata; van forgószínpadon SUV-tanulmány, na meg egy új hatüléses óriás. A standon túlról rendben van, közelről már nagyon India minden.

Két Altroz áll a szélen. A dizájnmunka nem lett megspórolva rajta, közelről sem fáj, pedig van rajta pár elnagyolt részlet. Az indiai újságíró kollégák könnyen bánnak a prémium jelzővel, amikor kérdezgetem, hogy ez otthon mekkorát szól, ez kívülről is átjön, és onnan kezdem nehezebb elhinni a prémiumságot, amikor megtudom, kik a direkt konkurensek: a Maruti (Suzuki) Baleno, Hyundai Elite i20. Oké, akkor ezzel a tudattal ülök bele.

Ültem már szalonon Tatában, annak is ilyen papucssarok a kínai boltban szaga volt. Nagyon nem ugyanazokat a ragasztókat használják a beltérhez, mint a világ fejlett felén, de ettől függetlenül lehetne ez akár jó is. Ha Dacia-árban adnák errefelé, valószínű sokan rá is csábulnának, mert azon felül, hogy a leggagyibb kárpitok és műanyagok ezek, statikusan nem rossz benne létezni. Az ajtó nyitása/csukása, a váltó rángatása, szóval az ilyen álló helyzetben próbálgatható dolgok alapján a tartósságra nem sokat adnék, de ha öt év garanciával árulnák felénk fillérekért, egy ötcsillagos EuroNCAP törésteszt után nem beszélnék le róla senkit.

Az Altroz kapott egy villanyváltozatot is. Fogalmam sincs, hogy áll India gyorstöltővel, de erős a gyanúm, hogy ezzel az EV-kiadással inkább nekünk szeretnék sugallni, hogy nem egy bugris márka a Tata. Szegény India balra néz, ott van neki a villanyautózás királya, Kína, ha messze jobbra, ott meg Európa, ahol mindennél trendibb lett a téma. Közben meg egyliteres vagy annál kisebb szarokkal és robogóval jár a fél ország. A legkisebb bajuk, hogy mennyire szennyez a személyautós flotta, de ha valaki mégis hazai villanyhajtásra vágyik arrafelé, annak 300 kilométeres hatótávot tud ajánlani az Altroz.

Eggyel hátrébb áll a Buzzard. Hol máshol áruljon az ember hatülésest, ha nem a világ második legnépesebb országában, gondolnánk, de ha a teherviselő elemekkel is annyira igényesen bántak, ahogy az itt kirakott modell esztétikai részleteivel, akkor az összes hindu isten mentsen meg bárkit attól, hogy ebbe beültesse a családot. Már az, hogy ferdén hagyták itt a kormányt nem ígér nagy minőségkontrollt, aztán sokat nem is kell keresgélni a gagyi részleteket, ott vannak a hátsó szélvédőknél recésre vágott műanyagperemek, de a felnyitott csomagtérajtónál még az is látszik, merre húzták le a ragasztópisztoly fejét a fényszórónál a munka végén. Ha ezt hozzák el a világ talán legsznobabb autószalonjára, mit várjanak otthon a vásárlók?

Pedig a Buzzard belső részleteiben egy átgondolt autó. Annyira amerikaiasan túlméretezett benne minden fogantyú, mint egy RAM-ben, de nincs elnagyolva a sok nagy részlet. Ez valami magasan extrázott példány lehet, mert egész jó benne a bőr, a faberakások és a fémek pedig szinte már prémiumok, csak a szag jött át az Altrozból. 4,6 métere ellenére van egy használható harmadik üléssora, igaz, a csomagtartójába egy palack ásványvíz nem fér be állítva úgy.

Év végén kezdik árulni Indiában. A Tatának nagy reménye van vele, mert az egyik legnagyobb hazai konkurens, a Mahindra XUV500 ellen mehet majd direktben. Ja, a motorja a Fiattól jön, egyelőre csak erről kétliteres dízelről hallani, amihez lesz majd automata váltója is az indiaiaknak.

Genf 2019.

Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
Ezeket hoztuk volna haza Genfből
Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.