Még szigorúbb szén-dioxid-korlátozás jöhet az EU-ban

2020.09.14. 16:47

A Reuters híre szerint egy belső dokumentumban esik szó az autók szén-dioxid-kibocsátásának további szigorításról: ez a korábban megszavazott 37,5% helyett 50%-os kibocsátás-csökkentést említ 2030-ig, a 2021-es szabályozáshoz képest.

co2

Egyelőre az sem igazán világos, hogy a 2021-re előírt 95 g/km-es átlagot hogyan tudják hozni az autógyártók, hiszen ez benzinből 4 literes fogyasztási átlagot jelent 100 km-en, ami benzinmotorral már a legkisebb autókkal sem érhető el. Nem csoda, hogy lassan már csak hibrid hajtású új autókat lehet kapni, a legkisebb, legolcsóbb autókategória pedig, ahol a komplikáltabb hajtást nem tudják kifizettetni a gyártók, épp megszűnőben van.

Ehhez képest az eddigi terv, az átlagos szén-dioxid-kibocsátás 2018-ban elfogadott 37,5%-os csökkentése is 2,6 liter alatti átlagfogyasztást jelentene, a most felmerült 50% pedig azt jelentené, hogy egy átlagos új autó fogyasztása nem haladhatná meg a 2 litert 100 km-en, benzinből. Ez a gyakorlatban egyenértékű lenne a belsőégésű motoros személyautók forgalmazásának betiltásával, ami azért aggályos, mert jelenleg semmi nem garantálja, hogy ezeknek lesz megfizethető alternatívája tíz éven belül.

Egyelőre ugyan egyetlen mérvadó európai politikus sem nyilatkozott a kérdésről, de a Reuters feltételezés szerint az erre vonatkozó javaslatot még ezen a héten benyújtják, és egy hónapon belül az Európai Parlament szavazhat is a kérdésről. A német autógyártókat tömörítő VDA természetesen jelezte, hogy minden eszközzel igyekszik meggátolni a további szigorításokat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.