McLaren Sabre: a kigyúrt Senna

2020.12.24. 15:53

Normál esetben nem feltétlenül írnánk egy új McLaren-változatról, hiszen manapság hemzsegnek a millió dolláros hiperautók, a hírértékük pedig fordítottan aránylik a számukhoz. Ám a rengeteg teljesen elektromos, vagy minimum hibrid bejelentés közepette kötelességünknek érezzük megemlékezni egy vegytiszta benzines, kizárólag belső égésű motorral szerelt sportautóról.

A Sabre-t a McLaren Special Operations szárnya építette, kizárólag az amerikai piacra, ami azzal az előnnyel járt, hogy a globális homologizációs szabályoknál szabadabban tervezhettek a mérnökök (az nem derül ki, hogy ez pontosan mit takar).

A motor 824 lóerőt és 800 Nm-es nyomatékot produkál, ami egy elég specifikus helyre emeli a Sabre-t a McLarenek között: ki ne akarna azzal dicsekedni, hogy a 351 km/h-s végsebességével az övé a leggyorsabb nem-hibrid, kétüléses McLaren. Utóbbi azért fontos kitétel, mert a legendás F1 és a Speedtail is gyorsabb, de (!) háromüléses.

Ahogy az a szegmensben megszokott, az autót minden ízében a tulaj igényeire szabják, így a Sabre mind a 15 példánya egyedi lesz: a képen látható darab fehér-piros fényezése például a 80-as, 90-es évek McLaren versenyautói előtt tiszteleg. Az autó egyébként a köridőkre fókuszált Senna néhány árnyalattal tolakodóbb verziója: a kihangsúlyozott kerékjárati ívek, a grandiózus szárnyba vezetett hátuszony is bizonyára hasznos, de az összkép mégsem mer olyan funkcionálisan ronda lenni, mint amilyen a Senna volt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.