A legtöbb gyártó egyszerűen otthagyja a kisautók piacát – ahogy a Volkswagen – vagy a Fiathoz hasonlóan drága rétegmodellt kínál a korábbi, olcsóbb típusok helyett. Úgy néz ki, a Toyota ez utóbbi utat választotta, bár kicsit eltérő megvalósításban.
![](https://kep.index.hu/1/0/3642/36429/364294/36429499_ef9a5f4305ca5ebe4507693c4c9362a3_wm.jpg)
A bőséges álcázás ellenére a kémfotókon jól látszik, hogy az új Aygo prototípusa viszonylag nagy kerekeken közlekedik, ami arra utal, hogy a típust magasabb, terepjárósabb karakterrel ruházzák fel a következő generációra. A forma erősen emlékezetet a Yariséra: ez is viszonylag gömbölyded, bár egyértelműen rövidebb és magasabb annál. Úgy hallani, a két típus műszaki alapjai közösek is: mindkettő a TNGA-B jelzésű alkatrész-rendszerre épül.
![](https://kep.index.hu/1/0/3642/36429/364295/36429501_8d8f97d8699cc25fb711c614a2c6b963_wm.jpg)
Az Aygo fejlesztése állítólag nagy részben Európában zajlott, és itt is gyártják majd, ugyanabban a csehországi üzemben, ahol az elődje is készül. Várhatóan ebből is lesz olcsóbb, tisztán benzines kivitel, és később hibrid hajtású is, sőt, arról is pletykálnak, hogy a Toyota ebből a típusból már tisztán elektromos kivitelt is készítene.
![](https://kep.index.hu/1/0/3642/36429/364295/36429503_3ff5364bd6aa985e698d110c4c3009d2_wm.jpg)
A jelenlegi Aygóból a Toyota mintegy százezret ad el évente, azt azonban nehéz megjósolni, hogy a 2021 és 2022 fordulójára várható utódmodellből is fogy-e majd ennyi. Ez nyilván nagyban függ majd az árazástól is, és attól, hogy marad-e másik gyártó, amely az európai piacra friss, megfizethető kisautót készít. A dolgok jelenlegi állása szerint ez egyáltalán nem biztos, ami az Aygo számára akár a jelentős növekedést is hozhat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)