A nyáron jönnek az első a Genesis luxusautók Európába

2021.05.04. 14:36

A Genesis márkát 2015-ben alapította a Hyundai, és már szinte mindenütt elérhető a világon, Európa azonban csak most került sorra. A kezdetektől hangsúlyozták, hogy a németeket Európában, azaz lényegében hazai pályán lesz a legnehezebb megszorongatni, de most, a megfelelő kínálattal a háttérben végre megpróbálkoznak vele.

Egyelőre annyi biztos, hogy nyáron indul az offenzíva, méghozzá két típussal. A G80 szedán nagyjából az 5-ös BMW vagy az E osztályú Mercedes megfelelőjének tekinthető, a GV80 pedig az a BMW X5 és a Mercedes GLE vetélytársa lesz. A következő modellpáros az egy számmal kisebb G70 és GV70 lesz, bár nem tudni, hogy ezek mennyivel későbbre várhatók. Még később jön az első, kifejezetten Európának szánt modell, a G70 kombi változata, és további három, valószínűleg már tisztán elektromos hajtású modell, de ez utóbbiak szinte biztosan évekre vannak még a gyártástól.

A márka bevezetése első körben három piacra korlátozódik majd: Németországban, Svájcban és Nagy-Britanniában kezdik építeni az európai hálózat magját. Hogy más európai országokban mikor jelenik meg a márka, arról egyelőre szintén nem beszéltek.

Úgy tűnik, a Genesis már ismert modelljeit valamelyest az európai ízlésvilághoz is igazítják: ezt a munkát állítólag a Hyundai rüsselsheimi fejlesztőrészlege végezte-végzi el.

A kereskedőhálózat kezdetben csupán három szalonból áll majd – ezeket a Genesis stúdióknak nevezi: Münchenben, Zürichben és Londonban nyitnak egyet-egyet. Ugyanakkor azonban internetes értékesítést is terveznek, és a márka valószínűleg komoly reklámot is kap, így valószínűleg sokkal inkább szem előtt lesz, mint azt a három értékesítési pont alapján sejteni lehet. Emellett a kezdetektől tervezik, hogy valamiféle tartós bérleti konstrukcióban is kínálják majd a Genesis típusait.

Egy új luxusmárka bevezetése persze elég meredek vállalkozás, különösen Európában: az Infinitinek bele is tört a bicskája, és sikeresnek tekinthető piaci szereplő talán a Lexus óta nem is érkezett, aminek már bő harminc éve. Érdekes lesz látni, hogy a Hyundai hogy boldogul a feladattal.