Minden, amit tudni érdemes a BMW i4-ről

2021.06.02. 09:43

Már tavasszal láthattuk, hogy milyen is lesz az i4-es, de a hivatalos bemutató kapcsán már tényleg minden lényeges adatot közöltek a típusról.

A leglényegesebb új információ, hogy kétféle hajtáslánccal lesz elérhető az i4. Az alapkivitel neve eDrive40 lesz: ebbe egy 340 lóerős villanymotor kerül, amely a két hátsó kereket hajtja. Ez egy nettó 81,5 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát. Ez WLTP szabvány szerint 590, az amerikai EPA mérés szerint 482 km megtételére lehet elegendő egy töltéssel. Az alapmodell 100 km/h-ra 5,7 másodperc alatt gyorsulhat, a végsebessége pedig 190 km/h lesz.

Az erősebb kivitel az i4 M50 nevet kapja, és kétmotoros hajtáslánccal érkezik. Ennek a maximális összteljesítménye 544 lóerő lesz, ami 3,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100-ig. Ennek a kivitelnek a végsebessége is magasabb, 225 km/h. Mivel az akkumulátor ugyanaz a két hajtásban, így az M-es változat hatótávja valamivel kevesebb: WLTP szerint 510, EPA szerint 394 km tehető meg egy töltéssel. Az akkumulátor 11 kW-os váltóáramú töltőről mintegy 8 óra alatt tölthető fel teljesen, de az akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről 200 kW csúcsteljesítmény felvételére is képes.

Az autó méreteiben egyébként nem tér el drámaian a 3-as szedántól, amellyel azonos alapra épül: a hossza 4,79 méter, a szélessége 1,85 méter, a magassága 1,45 méter, a tengelytávja pedig 2,86 méter. A csomagtér mérete alaphelyzetben 470 literes, az alapkivitel tömege pedig 2050 kilogramm üresen.

Érdekes módon az i4 árait egyelőre csak néhány piacra adta meg a BMW, így az például kiderült, hogy az Egyesült Államokban az alapváltozat 55 400 dollárért (úgy 15,7 millió forintért), az M50 pedig 65 900 dollárért (18,7 millió forintért) lesz kapható. Ugyanakkor az európai árakról egyelőre mélyen hallgatnak, ami azért is érdekes, mert elvben itt lesz először kapható a típus, már ez év novemberétől, miközben Észak-Amerikába csak 2022 első negyedétől szállítják az i4-est.

A német szaksajtóban egyébként elég vad becslések jelentek meg: ezek szerint Európában akár 70 ezer eurót (24,2 millió forintot) is elkérhetnek az alapmodellért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.