A NIO amellett, hogy technikailag is versenyképes autókat kínál, olyan merész ötletekkel próbálkozik, mint az akkumulátorpakk-cserélő automata/ üzleti modell. A márkáról eddig is sokat hallottunk, de szeptember 30-án a körülbástyázott európai piacon is megjelentek, jó érzékkel oda céloztak, ahol a legnagyobb eséllyel befogadják a márka villanyos portfólióját: Norvégiában, Oszlóban debütált a márka zászlóshajója, az ES8.
Az autó árazását valamivel a szegmens átlaga alá lőtték be: a 75kWh-s, 375 km hatótávú alapváltozat 609 ezer korona (21 millió forint), a 100 kWh-s 500 km-es változat pedig 679 ezer korona (24 millió forint). A vevőknek lehetősége lesz az autót a Renault Zoééhoz hasonló konstrukcióban is megvásárolni: csak az autó kerül a tulajdonukba, az akkumulátorpakkot viszont az Akkumulátor, mint Szolgáltatás (BaaS) keretében csak bérlik. Ez akkumulátormérettől függően havi 1399, illetve 1982 koronás (50/70 ezer forint) előfizetést jelent, ami a kisebb akku esetén 90 ezer, a nagyobb esetén pedig 160 ezer koronával (3,2/5,7 millió forint) csökkenti az autó vételárát. A konstrukció elvileg kiiktatja a villanyautók iránti egyik hatásos ellenérvet, az akkumulátor-degradációt (árnyalja a képet, hogy a Renault pár év után megszűntette ezt a lehetőséget).
A NIO 2022 végéig öt nagyobb városban húsz akku-cserélő állomást is tervez telepíteni, közülük az első már jövő hónapban megkezdi a működést. A fentiek mellett egy 2100 négyzetméteres mintaboltot, NIO House-t is nyitnak a fővárosban, ami voltaképpen egy szokványos márkaszalon lesz, kiállított modellekkel, szolgáltatás-bemutatókkal és persze merchandise-szal.
via carscoops.com