Új típusú üzemanyagokkal élhet túl a dízelmotor
Nem csaptak nagy felhajtást a bejelentés körül, de a Volkswagen dízelmotorjai állítólag már mesterséges gázolajjal is használhatók. Az újfajta paraffinos üzemanyag a gyáriak szerint jelentős mennyiségű biokomponenst tartalmaz, így érdemben csökkenthető vele a szén-dioxid-kibocsátás, a motortechnológia gyökeres megváltoztatása nélkül.
A közelményből az derül ki, hogy a VW dízelmotorjait már az idén június óta olyan kivitelben gyártják, amely működik az EN 15940 jelzésű paraffinos üzemanyagokkal is. Ezek elvileg a ma forgalmazott gázolaj tökéletesebben égő alternatívái, amelyeket biohulladékból – például növényi olajból, hidrogénezéssel – állítanak elő. Így ezekkel a gyáriak szerint lehetséges a szén-dioxid-kibocsátás jelentős, akár 70-95%-os csökkentése.
Az ilyen típusú üzemanyagok állítólag már most is előfordulnak a kúti gázolajba keverve, és az előrejelzések szerint a következő tíz évben legalább 20-30%-ra növekszik majd a részarányuk az európai energiapiacon.
A bejelentés azt sugallja, hogy a Volkswagen, bár ezt nem nagyon hangoztatja, a legtöbb európai gyártóhoz hasonlóan hosszabb távra tervez a dízelmotorjaival. Ha a lakossági személyautó-piacon nem is, de a flottás, illetve a haszonjármű-eladásokban valószínűleg a következő évtizedben még dominálni fognak a dízelmotoros járművek.