Megoldás az MX-30 szerény hatótávjára: tarts másik autót is

2022.01.01. 09:13

A Mazda MX-30 elektromos hajtáslánca már a bemutatás pillanatában sem érződött világverőnek, és azóta is sok kritika érte az autót, egyebek mellett a szerény hatótáv miatt. WLTP-ciklus szerint nagyjából 200 kilométert megy egy töltéssel, de a szigorúbb, Észak-Amerikában használatos EPA-mérés csak 100 mérföldet, azaz úgy 160 kilométert mond.

Mazda Mx-30 09

A márka kanadai részlegének termékmenedzsere és elektromosautó-stratégiáért felelős vezetője viszont igazán meglepő érvelést adott elő az MX-30 védelmében. Azt találta mondani, hogy felméréseik szerint a tulajdonosok nyolcvan százalékának igenis elegendő ez a hatótáv, akinek pedig nem, az úgyis tart otthon egy másik autót a hosszabb utakra. Igen, tehát a megoldás egy villanyautó szerény képességeire, hogy vegyél mellé másikat.

Egyébként amire Mark Peyman igyekszik rávilágítani, hogy az átlagos amerikai – vagy ugye, kanadai, ha már... – naponta mindössze 48 kilométert autózik. Erre a felhasználásra pedig tökéletesen elegendő az MX-30 tudása, a 160 kilométeres hatótávval még csak nem is kell naponta töltögetni a kocsit. Ez az érvelés egyébként a globális piacon is megvan a Mazdánál, Európában is a 48 kilométeres napi futással veszik védelmükbe a modellt.

Mazda Mx-30 19

Egyébként összességében nem is feltétlenül van ezzel gond, csak át kell gondolni, mire vesszük az autót. Aki eleve csak városban vezet, bőven elégnek találhatja ezt az akkumulátorkapacitást is, de egyetlen autónak hasonló árért vannak a piacnak jobb ajánlatai is.