A viszonylag nagy érdeklődés érthető: a GMC Hummernél jelenleg nemigen létezik nagyobb elektromos jármű. Az ezer lóerős, 212,7 kWh-s akkumulátorral felszerelt óriási pickup az elsők között van, amely tökéletesen passzol az amerikai óriás-SUV-k és pickupok divatjába, mégis tisztán elektromos hajtású.
![1](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4255/42555/425555/42555552_e8d41513e732a39702ca1cd83baa66a9_wm.jpg)
A méreteihez és teljesítményéhez mérten még egész elfogadható is az ára: 112 595 dollár az agyoncsicsázott Edition 1 induló változat is. Ezért olyan járművet szállítanak, amely menetkészen 4,1 tonnát nyom, és ebből csak a padlóba épített moduláris, két emeletes akkumulátor 1325 kilós. Ennek fényében talán érthető, hogy miért van szükség ezer lóerős hajtásláncra.
A Factory Zero üzem azonban elég lassan indul be: egy március közepi visszahívási dokumentumból kiderült, hogy forgalomba helyezni csak tíz autót sikerült a tavaly decemberi gyártásindítás óta. Az ilyesmi persze nem meglepő egy annyira új megoldásokat tartalmazó modell esetében, mint a GMC Hummer.
![](https://kep.index.hu/1/0/4255/42555/425556/42555608_8d53f0cd4cb6d966a7377f78f5256949_wm.jpg)
Duncan Aldred, a GMC alelnöke azt mondja, mostanra sikerült valamelyest felpörgetni a termelést, de a 65 ezer megrendelés teljesítése így is időbe telik, nem is kevésbe. „Ha ön ma adja le a rendelését egy pickupra, 2024 előtt biztosan nem kaphatja meg.” - vázolta a helyzetet Aldred.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)