Gyönyörűen restaurált ritkaság Nick Heidfeld Porschéja

2022.07.07. 17:43

Nick Heidfeld neve nagyon is ismerős lehet azoknak, akik érdeklődnek a motorsport iránt. A köztudatba igazán a Formula-1-es pályafutásával került be: a kisebb formaautós kategóriák után a száguldó cirkuszban tesztpilótaként kezdte a McLaren-Mercedesnél, majd a Prost-Peugeot következett, de emlékezhetünk rá Kimi Räikkönen sauberes csapattársaként, Jordan-Ford-pilótaként, esetleg williamses éveiből is. Hosszútávú autóversenyeken is indult, az utóbbi időben pedig a Formula E-ben volt tartalék pilóta.

Heidfeldnek a jelek szerint egészen jó ízlése van az autókat illetően, hiszen a képeken látható Porsche 959 S az ő tulajdona. Maga a 959 sem egy igazán nagy példányszámú sportkocsi, mindössze 292 darabot gyártottak, de az S-jelű sportváltozat még sokkal ritkább: 29 példány készült belőle összesen. Ezek egyikével büszkélkedhet Heidfeld. Ha pedig már van egy ilyen csodája, fogta, és elvitte a Porsche Classic műhelyébe, hogy teljes restauráláson essen át.

Ez mondjuk nem tartott rövid ideig: 2017 nyarán adta le a szakembereknek a 959-est, és tavaly decemberben készült el. Bár alig futott 4200 kilométert, kiderült, hogy motorvezérlését korábban módosították. Ezt a Porsche szakemberei visszaállították az eredeti állapotába. Amúgy a 959 S teljesítménye 515 lóerő, az Auto Motor Und Sport magazin 1988-as tesztjén 339 km/h-s végsebességet értek el vele. A sima 959 kicsit szerényebb, de így is 450 lovas.

Amikor ez a Porsche készült, még egészen más jelentéssel bírt a sportmodell kifejezés. A 959 S-ből például kihagyták az elektromos ablakokat, a központi zárat, az automata klímát, sőt az önszintező futóművet, de még a hátsó üléseket és az utasoldali tükröt is. Így mindössze 1350 kilogrammot nyom.

A Porsche gyári restaurátor-műhelyének vezetője egyébként úgy fogalmazott, hogy egy ilyen autónak nem igazán tesz jót a sok állás. Amikor hozzájuk kerül egy hasonló gép, fontosnak tartják a teljes hajtáslánc és minden részegység átvizsgálását, az elöregedett alkatrészek cseréjét. A tulajdonosoknak pedig azt javasolják, hogy a felújítást követően havonta legalább száz kilométert menjenek az autóval.

És ha már Heidfeld autóparkjánál tartunk, akad még a garázsában egy 911 GT2 is, a 996-os sorozatból, egy Carrera GT, de 1965-ös Mustangot és régi Volkswagen Bogarat is őrizget.