A M.A.T. modern Alfa Romeo 33 Stradalékat kezdett építeni

2022.10.05. 14:00

Paolo Garella megcsinálta a Glickenhaus SCG003-at, a New Stratost a Ferrari 430 Scuderia rövidített alapjaira, dolgozott az elektromos Aspark Owl fejlesztésén is, most pedig egyedi klasszikusokat fog gyártani, kezdve az Alfa 33 Stradale szellemének továbbgondolásával.

A Torinó külvárosában varázsló M.A.T. egyáltalán nem unatkozott az utóbbi években. Mivel Paolo Garella zseniális motorsportmérnök cégéről van szó, itt indult be a New Stratos limitált gyártása, legutóbb pedig arról volt szó, hogy még a Jannarelly Design-1 sorozatgyártású példányai is innen gördülnek majd ki. Ez a munka ugyan még csak a tárgyalási szakaszánál tart, a Manifattura Automobili Torino addig is összedobott egy új termékcsaládot, melyet “Jewelry”, vagyis ékszer-szériaként jellemez.

Az első fecske pedig nem más, mint egy fantasztikus Alfa Romeo 33 Stradale újragondolás, amit Franco Scaglione eredeti rajzai alapján, modern eszközökkel tökéletesítve, ám tradicionális karosszériaépítési technikával készítettek alumíniumból a saját, egyedi tervezésű alvázukra. Paolo ebben jó.

Természetesen minden az ügyfél igényei szerint történik, ám az biztos, hogy az első M.A.T. "Jewelry" az Alfa Romeo Montreal 2.6-literes DOHC V8-át használja a 33 Stradale kétliteres, szintén V8-as versenymotorja helyett. Csak éppen karburátorokkal etetve, mivel a gyári SPICA mechanikus befecskendezés sosem működött rendesen, és a jövőben sem várható el ez tőle.

Jewelry line @2mlcstudio x @supercarownerscircle 2

Az egyedi váz sem azt jelenti, hogy ne vennék figyelembe az Alfa Romeo eredeti terveit. Erre már csak az arányok tartása miatt is szükség van. Sokkal inkább annyi történik, hogy ahol lehet, segítenek a lassan hatvanéves technika használhatóságán.

Mr. Garella azt mondja, az olasz autóépítő hagyományok mély ismerete mellett azok a svájci órásmesterek ihlették, akik annak idején csupán évi egy szerkezetet készítettek, kizárólag télen dolgozva.

Az biztos, hogy ezeket az autókat sem lehet elsietni, ám a M.A.T.  persze pontosan érti, mit is keresnek a gyűjtők. Főleg azok, akik használni is szeretik a klasszikusaikat.

A M.A.T. mellett akad még pár cég a víz mindkét oldalán, akik hasonló reprodukciókban utaznak, egyre nagyobb sikerrel.  Az eredeti Alfa Romeo 33 Stradale program egyébként nagyjából 18 váz legyártása után leállt, részben azért, mert az alumínium karosszériát túl komplikált és drága volt legyártani.  

Ötből épp ezért inkább koncepcióautó lett.  A Bertone Carabo és Navajo, a Pininfarina P33 Roadster, a 33/2 Coupe Speciale és a P33 Spider Speciale Cuneo, valamint az ItalDesign Iguana is Alfa Romeo Tipo 33 Stradale alapokra épült.