Rózsaszín felhők között szereti egymást két Volvo

2022.10.15. 12:15

A Volvo Trucks-nál nagyon érzik az online marketinget: a 2013-as "The Epic Split" videó, amelyben Jean-Claude Van Damme két tolató kamion között spárgázik, 116 millió megtekintéssel a valaha volt legnépszerűbb autós reklámfilm. Hasonló irányt képvisel a mostani, FH-szériát reklámozó videó is.

volvo-trucks-fall-in-love-and-fly-to-write-a-romantic-story-to-s

A főszerepet két FH16-os kapta, amelyekben 16 literes sorhatos turbódízel dolgozik, teljesítménye 750 lóerő, nyomatéka 3550 Nm. A szállítmányozásban legalább olyan fontos a hatékonyság (fogyasztás, kibocsátás, hasznos teher, karbantartási költségek), mint az erő, a két kamion a két aspektust képviseli: az új FH 13 százalékkal hatékonyabb a 2019-es elődnél, ehhez az aerodinamikai finomítások (karosszériaelemek közti szigetelések, a lépcsőre húzott borítás, új kerékjárati ívek és tükrök) és az I-Save/I-Shift/I-Torque rendszerek is hozzátesznek. 

Utóbbi a 12 fokozatú automataváltó intelligens programozását is magában foglaló rendszer, ami az útvonalról gyűjtött, a felhőben tárolt adatokat, az útviszonyokat, a vontatmány súlyát és a sebességet is figyelembe véve választja ki a megfelelő fokozatot, a folyamat a sofőr beavatkozása nélkül zajlik. Az így szerzett hatékonyság a Volvo szerint nem megy a teljesítmény rovására - a videó is e két dolog kompromisszummentes házasításáról szól: kacsintással, kerékérintésekkel, rózsaszín felhőkkel és hempergéssel.