Felújították Richard Hammond Opel Kadettjét, Olivert

2022.11.22. 09:09

Aki régóta követi a Top Geart, még talán emlékszik a 2007-es Botswana Special-re, amiben az volt a három angol úr feladata, hogy átkeljenek a kietlen afrikai tájon, méghozzá pár olcsó autóval. Összesen 1500 fontot, vagyis mai árfolyamon számolva körülbelül 700 ezer forintot szánhattak az autóra, aminek ki kellett bírnia a hosszú és nagyon kemény utat.

James választása tűnt a leglogikusabbnak, hiszen ő egy 1983-as, W123-as Mercit vett, a megbízhatóság koronázatlan királyát. Clarkson természetesen egy érdekesnek ígérkező szemétdombot választott, egy 1981-es, automatváltós Lancia Betát, ami újként se hírlett túl tartósnak. Richard választása se volt szokványos, egy 1963-as – tehát már a műsor idején is 44 éves – Opel Kadettre esett a választása.

A három autó közül Richardé tűnt a legszebb állapotúnak és már menet közben is annyira megszerette, hogy elnevezte Olivernek. Bár pár kisebb sérülést begyűjtött és egyszer el is süllyedt, az Opel végül túlélte a kihívást és végül Hammond magával is vitte az Egyesült Királyságba. Ez egyébként nagyobb kihívás lehetett, mint maga a túra, mivel a papírokkal gond volt, így csak a forgatás után két évvel jutott el a szigetországba a Kadett.

A Drivetribe Youtube-csatornájára került fel egy videó arról, hogy mi a helyzet manapság Oliverrel. Az autó Richard műhelyében, a Smallest Cogban kapott egy kisebb felújítást és most, 59 évesen is remekül néz ki. A műsor után is felújították, de elrontották a színét, így abból végül megkapta a megfelelő árnyalatot.

Visszakapta a lemezfelniket, de nem ugyanazokat, mint amiken Botswanában gurult, ezek szélesebbek. A felújítás egyébként nem kiállítási minőségű, hanem inkább az eredeti állapot megőrzését célozta. Ennélfogva vannak nem tökéletes részletek és patina is akad, viszont az A Kadett karaktere hibátlanul megmaradt.

A videóból az is kiderül, hogy az egyliteres, 40 lóerős motor nem valami potens darab, de nem is feltétlenül lenne jó, ha erősebb lenne, ugyanis a fékek és a futómű már így is nehezen kezeli a helyzetet. A futómű túl puha, a négy dobféket pedig kimondottan félelmetesen gyengének írják le.

Az is kiderült, hogy Richard rendszeresen használja a Kadettet és még az is felmerült benne, hogy egy korhű raliautót építsen belőle. Utóbbira nem tennénk nagy összeget, ugyanis akkor valószínűleg megkopna a sárga Opel aranyos, eredeti kisugárzása, ami miatt Hammond annak idején megszerette.

Forrás: Drivetribe