A villanyautók miatt nem kell sebességkorlátozás az Autobahnra
Évek óta visszatérő beszédtéma, hogy vezessenek-e be sebességkorlátozást a német Autobahn útszakaszaira, megszüntetve ezzel az egyetlen helyet Európában, ahol legálisan, többnyire közlekedési céllal ki lehet taposni egy erős autókat is. A kezdeményezés rendszerint megjelenik, nagy vihart kavar, majd elbukik. Ez történt most is, Volker Wissing közlekedési miniszter pedig meg is indokolta, hogy miért.
![GettyImages-154917585](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4735/47353/473530/47353017_b729d2e80870074941672c03a98c50eb_wm.jpg)
Wissing szerint azért nincs szükség arra, hogy sebességkorlátozás alá vonják a német autópályákat, mert a villanyautók lassan úgyis kiszorítják a száguldozást az utakról. Meglátása szerint azok, akik el szeretnének jutni az ország egyik pontjáról a másikra, maguk is megfontolják, hogy a hatótávolság kárára növeljék-e a sebességet.
Sőt, még azt is hozzátette, hogy erre még a teljes villanyosodásig sem kell várni. A magas energiaárak mellett szerinte már most is érezhető a német pályákon, hogy az emberek már a hagyományos üzemű járműveiket is gyakrabban fogják vissza a kedvezőbb fogyasztás érdekében. A miniszter nem volt rest filozófiai húrokat is megpengetni: szerinte amikor az egyéni felelősségvállalásnak nem következménye mások veszélyeztetése, akkor az államnak lehetőség szerint háttérbe kell húzódnia.
Az Autobahn ugyan mentes a sebességkorlátozástól, de ajánlott tempóként 130 km/h van érvényben, és a balesetek után a felelősség megállapításakor súlyozottan veszik figyelembe, hogy korábban mennyivel haladtak a felek.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)