- Magazin
- Hírek
- Insta_linkinbio
- ford sierra
- ford
- ford sierra cosworth rs500
- árverés
- tickford
- sierra rs500
Lehet magyarázat a negyedmilliárd forintos Ford Sierrára
Korai Ford Sierra eleve nem sok maradt, hiszen a legtöbb hátsókerekes Ford elhasználódott már, az összkerekesekkel együtt. RS500 pedig végképp nincs, hiszen a Group A túrautós homologizáció kedvéért csupán ötszázat épített az 1987-es évadra az Aston Martin Tickford. Valaki most úgy érezte, hogy egy tényleg makulátlan példány 2023-ra megér 256 millió forintot, hisz ilyen talán nem lesz több.
![rec12135-1 8](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4773/47736/477363/47736340_e4aced446820f9fd19b0d2c3726bdded_wm.jpg)
Előző tulajdonosa 14 éve vette meg, mert szintén úgy érezte, hogy ilyen állapotú Sierra Cosworth RS500 nem jön újra szembe. Sokat nem használhatta, mert a különleges kiadású Fordban azóta is csak 8355 kilométer van. Hogy a Silverstone Auctions árverései előtt mennyi idő van sörözgetni, pontosan nem tudom, de biztos segíti a rekordok megdöntését, ha oldottabb a hangulat.
Most pedig annyira lendületesen alakult a Sierra Cosworth RS500 eladása, hogy a kalapács csak az £596,250-as értéknél állt meg, vagyis ez a Ford aznap épp 256 730 343 forintot ért.
Az összesen legyártott 5545 Sierra Cosworth szűk tíz százalékát, vagyis azt az 500 darab RS500-ast elég jelentősen átépítette a Tickford. Vastagabb a négyhengeres blokk fala, és nagyobb a turbó, konkrétan egy Garrett T04. Van töltőlevegő hűtés, lelkesebbek az injektorok, jobb az olajhűtés, és izmosabbak a hátsó lengőkarok is.
Aztán ott a hatalmas szárny is, ami azért elég ikonikus darab, bár már az eredeti Cosworthon is ott figyelt. Viszont az RS500 kicsi kiegészítő hátsó szárnya, illetve elől a hűtőrács alatti bemélyedés a lökhárítón biztos segít, míg a futómű nyilván boldogul az orbitális leszorítóerővel.
![](https://kep.index.hu/1/0/4773/47736/477363/47736366_21346514b2340430fcc1295b261adb4f_wm.jpg)
Akár unikornis, akár csak egy fanatikus gyűjtő, akinek teljesen mindegy a pénz, azért érdemes megnézni, milyen eredmények születtek még ugyanezen a hétvégi árverésen Angliában. A kedvenc Lotus Elanjaim például £39,500 és £164,250 között keltek el, úgyhogy bőven volt szórás.
Colin Chapman Elan+2 S130/5-je közben ismeretlen összegért ment el, úgyhogy valaki már örülhet a főnök rendesen összerakott Lotusának.
Ami talán relevánsabb, az a következő öt autó eredménye:
1990 Ford Sierra Sapphire RS Cosworth 4x4? Persze, nem egy RS500, plusz a ráncfelvarrott, csúnyább Sierra generáció, de épp ezért csak £31,542. Frankón megépített Escort Cosworth a Repsol festéssel, ami simán odacsapna egy Sierrának? £31,667. 1996 Ford Escort RS Cosworth Lux, tehát egy kései, jobban felszerelt RS Cossie? £65,813. Drága? Bocs, de a nagy turbóval szerelt 1993-es Ford Escort RS Cosworth Lux szintén £65,250, úgyhogy csak ízlés kérdése.
Ami viszont tényleg odacsap a Sierra Cosworth RS500 szűk hatszázezer fontos árának, az a 2005-ös Ford GT, tehát egy kompresszoros V8-cal szerelt középmotoros szupersportautó £265,500-ös ára, valamint a makulátlan Fiat 131 Abarth Rally Stradale 1976-ból, ami £151,875-öt ért. Ha a kettőt összeadjuk, még mindig sehol sem vagyunk a Sierrához képest.
Tendencia, hogy a gyűjtőknek újabban már semmi sem drága. Tudja ezt a Bugatti is, illetve mindenki, aki akár új, akár régebbi limitált kiadásokkal kereskedik.
A Ford közben épp legendát szeretne csinálni elektromos furgonjából is, azt pedig még nehéz megtippelni, a két utolsó pusztán benzines V12-vel hajtott egyedi Lamborghini mennyit fog érni mondjuk tíz év múlva. Még mindig többet, mint bármilyen Ford Sierra, bár lassan ezt sem merem határozottan kijelenteni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)