A Lamborghini megcsinálta az utcai karbon gyűrődési zónát

2023.03.15. 16:57

Miközben én még mindig azon vagyok elhűlve, hogy a Lamborghini milyen trükkös, az elektromotort is integráló nyolcsebességes duplakuplungos váltót csinált az új V12-es hibridéhez, az Aventador utódjáról az is kiderült, hogy alumínium helyett immár karbon első segédkerettel készül, ami húsz százalékkal könnyebb az elődjénél. Hátul bezzeg maradt a fém.

638500

Az LB744 munkanéven futó és még ebben a hónapban bemutatásra kerülő új csúcs-Lamborghini egyik legérdekesebb eleme a váltó mellett az áttervezett 6.5-literes V12, mely 813 lóerős teljesítménye mellett 17 kilóval lett könnyebb, mint az Aventador 6.5-literes V12-ese. Ám a fogyókúra itt nem állt meg, hiszen az olaszok teljesen áttervezték a szénszálas karosszáriát is, kezdve az eddig alumínium első segédkeret lecserélésével.

A Lamborghini 2008 óta használja a cég szabadalmát, a gyantába ágyazott rövid szénszál-darabokból préselt karbont. A Forged Carbon technológia pedig mára odáig jutott, hogy ebből készül az utascella, az A-oszlopok és az első tűzfal is. Ezen túl immár az autó teljes orra is kompozitból van, hiszen az LB744 új segédkerete azért lehet húsz százalékkal könnyebb és merevebb is, mert CFRP-ből, vagyis a drágább típusú rétegelt karbonból készült.

Ez abszolút versenytechnika, és az autó így áll össze a gyakorlatban:

A Lamborghini szerint miközben az egész váz tíz százalékkal könnyebb a korábbinál, az LB744 monofuselage torziós merevsége 40,000 Nm/°, ami a negyedével jobb, mint a kései Aventador Ultimae csavarodási értéke.

Esztétikai okokból a tető továbbra is a tradicionális, vagyis preimpregnált karbonból készül, míg a hátsó keret maradt alumínium, két üregesen öntött résszel a futómű bekötési pontoknál. Kevesebb hegesztés, merevebb karosszéria. Közel ezer lóerős összeteljesítményével az új Lamborghini garantálan nem tréfál majd.