India tízszemélyes G-Wagenje önmagáért beszél

2023.04.16. 16:55

A Force Motors India legnagyobb furgongyártója, és igen jó viszont ápol a Daimlerrel is. Nem csoda hát, hogy a korábbi hosszított Trax terepjáró utódja, az új tízszemélyes Citiline hasonlóan praktikus mestermű egy 91 lóerős dízelmotorral. Ilyet biztos nem gyárt a Mercedes.

car1.png

India a lehetőségek országa, hiszen tudjuk, mekkora dobás a Suzuki Eeco is. Ám míg a Maruti univerzum furgonja csupán hétszemélyes, az új Force Citiline a vezetővel együtt tíz személynek nyújt buszos élményeket a G-Wagenes külső mellé. Lássuk hát a technikát.

A Force korábban is licenszelt Mercedes furgonokat és platósokat gyártott, kompakt SUV-je, a legendás Gurkha pedig szintén Mercedes dízelt használt, mielőtt a Force saját továbbfejlesztett motorjait kezdte használni. Ennél egyébként sokkal izgalmasabb a cég története, de szerencsére a Force készült is róla egy jó imázsfilmmel:

A Citiline szintén a 2.6-literes közös nyomócsöves befecskendezésű dízelt rejti a motorháztető alatt, mely kemény 91 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ad le. Ötsebességes manuális váltó, hátul merev tengely, és kilenc rendes ülés az utasoknak. Nagyjából ennyi az ajánlat.

A Force ezen felül olyan pozitív részleteket emel ki, mint a kompozit fényszóróház, a valóban széles szélvédő, a modern arculat, a stílusos hátsó lámpák, a könnyű beszállás, valamint a szintén fellépővel szerelt hátsó lökhárító. A Mercedes pedig nem bántja a formaterve részleges koppintását, hiszen a Daimler konkrétan 43 évig volt az indiai vállalat résztulajdonosa.

Hogy ez jobb ajánlat-e, mint a korábban roppant változatos tengelytávval árult hétajtós Force Trax, mindenki döntse el maga. Az biztos, hogy abba akár 14 személyt is bele lehetett gyömöszölni. Persze tetőcsomagtartóval tovább javultak az arányok.

Mivel Kínában az utóbbi években visszaesett a gyerekvállalási kedv, a várakozások szerint az ötvenes évek óta először már ebben a hónapban India lesz a világ legnépesebb országa.

A Force Motors termékpalettájának nagyobb modelljei, az Urbania és a Citiline rámutatnak, milyen járművek kellenek a helyi igények kielégítésére. Urbania, ha nem derogál a furgonos élet, és Citiline, ha megcsapott a prémium életérzés szele.