Kinyírná az indexkart a Volkswagen, jó ez nekünk?
A Volkswagen pár éve kitalálta, hogy sokkal jobb egy autó beltere, ha csak minimális mennyiségű fizikai gombot tartalmaz. A végeredmény nem lett zajos siker, a felhasználók nem voltak oda a nehézkesen használható, kompromisszumos megoldásért.
Végül a VW is elismerte, hogy ez nem jó irány, hallgattak a felhasználókra, így hát azt ígérték, hogy visszatérnek a hagyományos gombokhoz. De úgy tűnik, hogy a konszernnél nem bírnak magukkal: elképzelhető, hogy kinyírnák az indexkart.
![Nagyon modern az egész, csak a világos rész az utas előtt kegyetlenül tükröződik nappal](https://kep.index.hu/1/0/5004/50042/500421/50042101_dacadc6126c403b8de5a422813c73ca2_wm.jpg)
Mindezt egy szabadalom alapján lehet sejteni, ami egyelőre még nem jelenti azt, hogy végül biztosan valósággá válik majd az elképzelés. A szabadalom szerint a hagyományos kar helyett a kormányról lehetne kiválasztani, hogy melyik oldalon villogjon az irányjelző. Egyelőre más részlet nem derült ki, így például nem tudjuk, hogy érintőfelületben, vagy esetleg gombokban gondolkodnak.
![](https://kep.index.hu/1/0/5004/50042/500421/50042115_b4adf2437ea78206ee4713eb5159e803_wm.jpg)
Ez az ötlet azért nem tűnik jó megoldásnak, mivel sok olyan eset adódik, amikor a kormány nem áll teljesen egyenesen, amikor indexelni szeretne valaki, és ilyenkor a kormánnyal együtt forgó kapcsolók nem biztos, hogy egyszerűen kézre esnek. Szemben a karral, ami a kormánytól függetlenül fix pozícióban marad, nem kell gondolkodni rajta, hogy hol járhat épp.
A megoldás nem új, ugyanis nem a Volkswagen az első gyártó, ami ilyesmiben gondolkodik: például a Tesla és a Ferrari már megcsinálta, mindkét gyártó gombokat használ kar helyett. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy se az amerikai, se az olasz gyártó megoldása nem tartozik a legpraktikusabbak közé.
Forrás: CarBuzz
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)