A BYD célba vette a legfontosabb európai piacot

2024.02.03. 10:56

A kínai BYD nem vár addig európai értékesítése megkezdésével, amíg felépül szegedi gyára, Németországban, Európa legnagyobb autópiacán addigra már jól ismert márkává akar válni.

A BYD öt modelljét kínálja Németországban. Ezeket a Sternauto autókereskedő-hálózat berlini szalonjában mutatta be, hogy minél előbb megismertesse magát a német autósokkal. 

A kép illusztráció. A BYD kínai gyártó Attóját ábrázolja.
A kép illusztráció. A BYD kínai gyártó Attóját ábrázolja.

A Reuters szerint a Sternauto exkluzív értékesítési szerződés alapján árulja a BYD autóit Németország keleti felében. A cég azt a célt tűzte maga elé, hogy meggyőzi a német autósokat: lehet elfogadható árú jó elektromos autókat kapni a piacon. A vállalat úgy érzékeli, hogy exponenciálisan nő azoknak a száma, akiknek nem kell bemutatni a kínai márkát.

Egyelőre "otthonról" jön a nagyobb bevétel

A BYD bevételeinek túlnyomó részét hazai - azaz a kínai piacon történt - eladásaiból szerzi, ám hosszabb távon világmárkává akar válni. Ennek szellemében épít gyárakat Brazíliában, Magyarországon és Thaiföldön.

Amellett, hogy 2023-ban több villanyautót adott el, mint a Tesla, nettó nyeresége az év utolsó negyedében 86,5 százalékkal haladta meg 2022 utolsó három hónapjában elért profitját. Igaz, a sikerben szerepet játszanak a kínai állami támogatások. 

Még így is olcsók, de drágábbak lehetnek

Az európai értékesítés nem könnyű dió a kínai autógyártóknak. Elektromos autóik a szállítást, a vámot és az értékesítéshez kapcsolódó egyéb költségeket is figyelembe véve még mindig olcsóbbak az európai konkurensek autóinál, de ez hamarosan megváltozhat.

Az Európai Bizottság mint versenyhatóság intézkedéseket tervez azon az alapon, hogy az autógyártást segítő pekingi állami támogatások inkorrekt versenyelőnyt kínálnak az európai piacra kerülő kínai autóknak.

A Reuters korábbi összefoglalójából kiderült, hogy 2023-ban az Európában eladott új villanyautók nagyjából 8 százaléka érkezett Kínából. Egy évvel korábban hat százalék volt ez az arány, 2021-ben még csak 4 százalék. Az Allianz egyik tanulmánya szerint egyébként legkevesebb 11 új tömegfogyasztásra szánt kínai elektromos modell érkezik Európába 2025-ig.