Megvan, hány hazai Mini lehet érintett az akkumulátorproblémában
- Globálisan 140 ezer, Magyarországon 409 Mini Cooper SE-t hívnak vissza akkumulátorprobléma miatt.
- A magasfeszültségű akkumulátor házával lehet probléma.
- A Mini kiadott egy frissítést az érintett modellre, hogy elkerülhető legyen egy esetleg járműtűz.
Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy visszahívnak mintegy 12 ezer előző generációs Mini Cooper SE-t az Egyesült Államokban tűzveszély miatt. Később kiderült, hogy a probléma nemcsak egy országot érint, hanem globális visszahívást rendeltek el, közel 140 ezer Mini érintett.
Megkérdeztük a hazai BMW Groupot is a visszahívásról, akik elmondták, hogy „409 autó lehet potenciálisan érintett Magyarországon (melyeket itthon értékesítettek, illetve hazai hivatalos MINI szervizben regisztráltak).”
Az akkumulátorház a probléma
A probléma minsőégellenőrzés során derült ki, amely szerint a nagyfeszültségű akkumulátorház nincs teljesen lezárva, így nedvesség kerülhet az akkumulátorba. Ha ez bekövetkezik, az autó küld egy hibaüzenetet, miszerint a magas-feszültségű akkumulátor ellenőriztetni kell egy szervizben, de a járművet lehet használni.
Viszont a hiba fellépésekor a jármű akkumulátor-rendszere bármikor leállhat – vagyis menet közben is –, de a tűzveszély sem zárható ki teljesen, akár parkolás közben sem. A hiba csak az előző generációs Mini Cooper SE-t érinti, pontosabban a 2018 novembere és 2024 januárja között gyártottakat.
Óvintézkedésként a Mini közzétett egy frissítést, amelyben egy olyan diagnosztikai funkció van, amely észleli ha az említett hiba lép fel. Ennek esetén az akkumulátort 30 százalék alá meríti (HV battery emergency mode), ami pedig kizárja a járműtűz esélyét.
A gyártó minden érintettet arra kér, hogy minél hamarabb keressen fel egy Mini szervizt, ahol ellenőrzik az akkumulátort, és ha fennáll az említett hiba, akkor ingyenesen kijavítják.